ik heb een dochter met eiwitallergie nu moet ik overwege wel of niet de griepprikwie kan mij meer vertellen?

de griepprik bestaat uit kippeneiwit

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Virussen in vaccins tegen influenza (‘griep’) en vaccins tegen gele koorts (beide zijn geen RVP-vaccins) worden gekweekt op bebroede kippeneieren. Daardoor kan in die vaccins kippenei-eiwit in heel kleine hoeveelheden voorkomen, maar dat kan voldoende zijn om een ernstige reactie uit te lokken bij een persoon die allergisch is voor kippenei-eiwit.

Het is in dit geval dus een beetje afhankelijk van de mate van allergie, maar in de meeste gevallen wordt het afgeraden.
Ik zou voor de zekerheid met je huisarts overleggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je huisarts!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is in de Europese Unie slechts één vaccin geregistreerd dat niet is geproduceerd op kippeneieren. De markt voor dat vaccin is overvraagd. Het is dus niet mogelijk een dergelijk vaccin aan te schaffen. Mensen in de risicogroepen met een kippenei-eiwit allergie kunnen dus geen vaccin krijgen, ondanks dat ze wel in aanmerking komen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je ongelijk hebt: geen van de vaccins is geproduceerd op basis van KIPPE-eiwit, maar wel op een eiwit. In dit geval moet je daar niet over twijfelen en naar de dokter gaan. Dat is wat ze gisteren op de tv vertelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb jouw link gevolgd en zie tegenstrijdige informatie. Kunnen die klojo's nu niets goed doen?
itsme
14 jaar geleden
Beste Bitch7, ik schrijf 'slechts één vaccin is niet geproduceerd op kippeneieren.'
Dat betekent dat er dus maar 1 type mogelijk is voor mensen met kippe eiwit allergie. Alleen dat type is onvoldoende geproduceerd om echt beschikbaar te zijn, dus in de praktijk is het er gewoon niet.
Vraag aan postbus 51.