Hoe stop ik met bankhangen?

Ik ben een groot fan van bankhangen, doelloos internetten en niks doen en ik kan hier ook bijna niet mee ophouden. Gevolg hiervan is dat ik verder weinig doe. Ik kan me niet motiveren om mijn huiswerk te gaan doen of andere huishoudelijke klusjes. Zelfs de dingen die ik leuk vind kosten me moeite om mee te beginnen. Zo ben ik op het moment bezig met een studie die ik erg interessant en leuk vind en na het maken van huiswerk heb ik een sterk gevoel van voldoening, ditzelfde geldt ook voor fitnessen Toch lukt het me vaak niet om te stoppen met niks doen en belangrijke / leuke dingen te gaan doen. Hoe kan ik mezelf toch wegtrekken van dat TV-scherm/computerscherm/mijn eindeloze gedachten over niets? (mezelf belonen na het doen van iets werkt niet)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (10)

Zo te zien blijf je veel thuis. Waarom zoek je geen baantje of een leuke hobby (voetbal ofzo)? Zodra je gewend raakt om bezig te zijn met werk of je hobby zal je vanzelf het bankhangen afleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij fitness heb je meestal niemand die je motiveert tenzij je er zelf om vraagt. Als ik lees bankhangen dan denk ik dat niemand hem joint met het fitnessen. Ga je voetballen daarentegen, dan wordt je wekelijks opgehaald en opgebeld om te komen voetballen. Oftewel je MOET komen trainen als je wilt voetballen. Dat is het verschil tussen fitness en wat ik bedoel. Dankjewel
zoek iemand die je motiveert, die je aan je studie zet, die je meesleept naar de sportschool, met z'n tweeën zijn dingen vaak leuker dan alleen.
Het begin is er al, dat je zelf inziet dat je niet goed bezig bent, succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schijnbaar heb je er geen last van, dus waarom zou je niet bankhangen? Als je er meer nadeel van ondervindt stop je vanzelf.
Wordt je te dik, haal he onvoldoendes, kom je in isolement, schaam je he er voor, vervuil je, etc dan krijg je er vanzelf last van en dan kom je er echt wel van af.
Tot die tijd werkt t voor jou en voel je je er blijkbaar goed bij, dus waarom zou je niet bankhangen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies wat ik dacht bij het lezen van de vraag!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak vaste afspraken waardoor je wel van de bank af moet. Dus: Ga een cursus volgen, maakt niet uit waarin maar je moet dan de deur uit. Spreek met een vriend of vriendin af om bijvoorbeeld een paar keer per week te gaan sporten. Ga eens naar de bioscoop.
Wat je verder kunt doen is voor jezelf opschrijven waarom je zo graag op de bank hangt en wat je dat oplevert: Voel je je daarna uitgerust? Ontspannen? Of voel je je vervelend omdat je weer niets uitgevoerd hebt? Ga je teveel snoepen tijdens het tv kijken?
Schrijf daarnaast ook op wat bijv. een bezoekje aan de sportschool of een avondje naar de bioscoop te oplevert:
Voldoening? Een slanker lichaam? Een bezweet lichaam?Meer energie? Een avondje ontspanning?
Je bedenkt dus van alles de voor- en de nadelen en dan bekijk je wat jou meer oplevert. Dat helpt je misschien om een andere keuze te maken.
Overigens is het natuurlijk helemaal niet erg om nu en dan eens lekker te bankhangen.
Je kunt altijd bij je zelf nagaan en jezelf afvragen waarom doe ik dit .
Kennelijk ben je er ontevreden over dat bankhangen.

het niks doen en gedachten over niets hebben kan ook lekker zijn .
Behalve zoals jij je er al bewust van bent dat je je tijd aan het verdoen bent.

Zeg tegen jezelf ...nu ben ik het zat oid.
doe dan pc /tv uit en maak een plan wat je wilt doen en ook nog voldoening geeft .

t is maar een idee .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had hetzelfde, ik zat eerst ook de hele dag achter de computer. Nu doe ik aan flatland bmxen, ik kan er geen genoeg van krijgen. Als ik jou was zou ik een hobby/sport zoeken. Waarom zoek je niet op youtube wat filmpjes van flatland bmx op? Dan kan je kijken of je het leuk zou vinden. Je weet echt niet wat je mist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom maak je je er druk over? ik vind bankhangen en nutteloos niks doen ook heerlijk. af en toe krijg ik een opruimbui en doe ik het huis. er zijn veel mensen die bankhangen. en je moet je niks aantrekken van de gedachte wat zullen anderen van mij vinden? het is jou ding. en zolang jij je er prettig bij voelt...... en als het niet meer bevalt stop je er vanzelf mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt bekend..
Ik zou om te beginnen een computer-tijd voor jezelf instellen, bijvoorbeeld (als je die dag geen plannen/school hebt) smiddags 2 uurtjes en savonds 2 uur. Dan hoef je toch je pc niet al te lang te missen, en heb je tijd om wat anders te gaan doen. Ik zelf zit ook zo'n beetje de godganse dag online. Maar zoek een hobby, tekenen bijvoorbeeld, ga je kamer herinrichten, ga naar t bos of een park lekker even uitwaaien. Ik weet niet of je kunt skaten/boarden? dan kun je lekker een eind weg gaan.
Je moet proberen om jezelf een soort van schema te geven, plan leuke dingen met vrienden zoals een filmpje pakken of wat in de stad rondhangen o.i.d
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt denk ik aan je gedachten.
Je denkt dat je het niet kunt stoppen. Je DENKT het, maar je KAN het wel, zeker wel.
Jij weet toch wat je op zo'n moment wilt! Jij hebt er controle over, en laat je niet tegenhouden door die gedachten die dan opeens komen opdoemen als: ik kan het niet, ik wil het niet, ik heb geen zin om hiermee te stoppen etc.
Herken deze gedachten, en ga er KEIhard tegen in!
Het gevoel van voldoening dat je daarna hebt, is toch veeel beter dan dat slome ik-doe-niks-en-ben-nutteloos-bezig gevoel. Bedenkt dat op zo'n moment. Hoe vaker je er tegen in zal gaan, hoe makkelijker het wordt.
Tip: Ervaring leer dat hoe langer je wacht met het uitstellen, hoe moeilijker het wordt.
Dus je weet het he, zodra je zoiets denkt als; ik heb geen zin, ik kan er niet mee stoppen, ik doe het morgen wel, om het dan meteen te doen.

Wat je aan het doen bent levert je immers alleen maar ergenis en spanning op, terwijl je ''taken'' gewoon blijven staan.

Ik hoop dat je het zelf ook gaat inzien.
Ik geloof dat je het kunt.
Je wilt het ook veranderen, anders had je nu dit hele verhaal niet zitten typen.
En je weet het, als je iets echt wilt dan kun je het ook!
succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook contact opnemen met Emile Ratelband, tjakka!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een werk of bijbaan vinden , :)