Hoe oud moet je zijn voor een tattoo of piercing?

En hoeveel kost dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanaf je 12e mag het,maar alleen met toestemming/begeleiding van ouders.
Mijn broer heeft op zijn 14e een (tongpiercing laten zetten samen met vrienden,zonder toestemming van mijn ouders,dus sommigen trekken zich daar niets van aan.Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling hè?
Zorg dus wel voor dat je je goed laat informeren als je het doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gerelateerde vragen
•hoe oud moet je zijn om zonder toestemming een piercing te zetten?
•van af hoe oud mag je MET toestemming van je ouders een tattoo?

Het beste antwoord

Hoe oud moet ik zijn voor een tattoo?
De minimum leeftijd is 16 jaar.

Wat kost een tattoo?
Er zijn verschillende factoren die de prijs van een tattoo bepalen. Het ontwerp, de grootte, de kleuren, het lijnenwerk, het aantal naalden wat we nodig hebben, enz. Daarom kom je voor een prijsopgave best even langs in de studio.

Hoe oud moet ik zijn voor een piercing?
De minimum leeftijd is 12 jaar, maar dan moet je wel begeleid worden door een ouder of voogd. Vanaf 16 jaar mag je alleen komen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.risingsun.nl/nl/veelgestelde_vragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Perfect antwoord, maar ik vind wel dat xxBubblegum er heel goed over na moet denken voordat hij/zij er echt 1tje neemt.

Andere antwoorden (5)

18 jaar moet je zijn en hoeveel het kost kan ik niet zeggen wand ligd er aan waar je die tattoe wild zetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kosd*.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop dat dat een grapje is, Druiloor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Druiloor is voor het consequent taalgebruik: LOL
In België kan je vanaf 16 jaar, mits toestemming van je ouders, een tatoeage laten plaatsen. Zonder toestemming kan het pas vanaf 18 jaar. Er zijn shops die dit negeren, maar dan kan je je vragen stellen over de professionaliteit en kwaliteit van deze shop. Kies bij voorkeur voor een shop die erkend is door de Belgische bond der tatoeeerders (als je in België woont). Ik denk dat in Nederland (ongeveer) dezelfde leeftijdsgrenzen zullen gelden.

Prijzen starten meestal vanaf 70 euro voor een kleine tatoeage, grotere tatoeages worden per uur betaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dacht vanaf 16 jaar. En ik weet dat een navelpiercing 50 euro kostte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet 16 jaar zijn als je een tattoo of piercing wilt laten zetten. Toen ik 16 was had ik ook geen verklaring van mijn ouders meer nodig. Toen ik 14 was echter wel. De prijzen van tattoos en piercings verschillen per shop. Zo heb ik voor een grotere tattoo maar 60 betaald en voor een kleinere 100. Voor mijn tong piercing 35 en voor mijn navel piercing 55. En dit allemaal bij verschillende shops.
Als je er interesse in hebt kun je altijd informatie vragen. Of vaak hebben de tattooshops ook website met een prijslijst van piercings.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien een hele late reactie maar misschien voor de mensen zoals ik die na 5 jaar toch steeds die vraag bekijken je mag vanaf 12 jaar een tattoo laten zetten maar dan onder toezicht van ouder/voogd tot 16 vanaf dan hioeft je niet onder toezicht bij een piercing is het pas vanaf 16 jaar de prijzen daar kan ik je niet mee helpen.