De meeste asiels houden een leeftijd van 16 aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat er natuurlijk om voor wat voor functie je graag wilt solliciteren. Als er een vacature bestaat met een functieprofiel kun je kijken of je eraan voldoet en dan zal leeftijd weinig uit maken.

Als het gaat om een bijbaantje of een ander 'simpel' baantje binnen het bedrijf, denk ik dat je welkom bent vanaf je 16e jaar.

Voor hele kleine klusjes zonder dat het echt een baan genoemd kan worden, mag je misschien zelfs als je jonger bent ook wel langs komen.

Het beste kun je echter zelf naar hen toegaan, vertellen wat je graag zou willen doen en hopen dat zij jou wat te bieden hebben. Laat zien dat je erg gemotiveerd bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb als klein meisje altijd op de kinderboerderij bij ons in de "stad" gewerkt. Gewoon puur vrijwillig met andere kinderen, mochten we eieren rapen dieren eten geven en knuffelen met de geitjes natuurlijk :-)
Misschien zou je eens contact kunnen opnemen met een dierenasiel bij jou in de buurt misschien kunnen ze wel wat voor je doen. Ik weet niet hoe oud je nu bent?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de site van Postbus51 (informatie van de overheid) staat precies per leeftijd welk werk je wel en niet mag doen. Voorbeeld:

De werkzaamheden die kinderen van 13 en 14 jaar mogen verrichten, zijn:
op schooldagen klusjes rond het huis en in de buurt doen (bijvoorbeeld oppassen bij familie of kennissen, auto’s wassen);
op vrije dagen helpen bij licht niet-industrieel werk;
als het woonhuis en de winkel of de land- en tuinbouwonderneming één geheel vormen, meehelpen in het bedrijf van hun ouders;
meewerken aan een uitvoering (bijvoorbeeld een modeshow lopen, toneel spelen of in een reclamespotje spelen). Onder bepaalde voorwaarden mag dat zonder toestemming van de Arbeidsinspectie;
vanaf 14 jaar mogen jongeren onder voorwaarden stage lopen.

(td)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je een dierenasiel bedoelt? En dat je bedoelt het werken met dieren (en niet administratief of i.d.)?
Zo ja; ik heb jarenlang in een dierenasiel gewerkt. Als je doelt op het vrijwilligerswerk met dieren, dan is dat meestal vanaf 16 jaar (bij ons 15,5). Het is namelijk zwaar, verantwoordelijk werk en niet zonder gevaar. Je moet dingen kunnen tillen, met desinfectiemiddel om kunnen gaan, met dieren om kunnen gaan, en niet alleen lieve kleine poezen. Ook doodsbange katten of agressieve rottweilers. Natuurlijk krijg je wel hulp, en kan je altijd hulp vragen, maar een dierenasiel kan de verantwoordelijkheid van iemand onder de 16 jaar niet dragen, gewoonweg omdat je er vooral fysiek nog niet toe in staat bent. De kans is ook erg klein dat als je er een maandje werkt, je nog geen enkele verwonding daar hebt opgelopen (dit is niet om af te schrikken hoor, het is namelijk erg mooi werk en heel gezellig!)
Wel was het bij ons zo, dat je vanaf je 12e al rond mocht kijken, en af en toe eventjes helpen, samen met een ervaren vrijwilliger/werker. Kleine, ongevaarlijke dingen. De dieren hebben ook veel aan eventjes aandacht voor hun alleen, en bij dieren die al goed zijn ingeschat door kundige medewerkers, kunnen kinderen vanaf 12 dat vaak ook wel aan.

Je kan het het beste vragen bij je eigen dierenasiel; loop er even langs en vertel ze hoe graag je met dieren wilt werken. Misschien is er een knaagdierenasiel in de buurt? Dit is net ietsje minder gevaarlijk/zwaar en misschien kan je daar beginnen.
Mocht je niet een dierenasiel bedoelen, maar een asiel voor asielzoekers; hier zal je sowieso wel minimaal 16 moeten zijn maar daar weet ik het fijne niet van!