Wat zijn de gevolgen van een doel hebben in je leven t.a.v. het openstaan voor de wereld om je heen?

Als open staan voor de wereld om je heen niet het doel is.

Toegevoegd na 7 uur:
De gevolgen van gerichtheid (door doel in je leven) op de openheid van je naar de wereld om je heen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Een doel willen halen, maakt je ongelukkig...

Als je het doel niet haalt dan is het duidelijk, maar als je je doel wel halt, dan is je doel weg en zit je zonder doel...

Dus in alle gevallen is een doel hebben in je leven een bron van ongeluk...

Zonder doel is wel moeilijker om te leven, maar vervulling is je deel meteen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het halen van een doel is inderdaad einde verhaal.
Maar het hebben van een doel geeft richting.
En een onhaalbaar doel hebben geeft blijvend richting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar van een onhaalbaar doel kun je niet gelukkig worden want het doel LUKT nooit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@nirak888... Ik zie het toch luidkeels staan in de reactie van rembem...
Het goede van een doel hebben is de weg er naar toe. Het doel op zich is eigenlijk niet zo interessant. Dus in mijn visie heeft het hebben van een doel in je leven juist positieve gevolge. Je moet immers juist openstaan voor de wereld om je heen, om te kunnen genieten van de weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is wel belangrijk om een doel te hebben in je leven. Denk nu niet direct aan verre hoogstaande doelen die (bijna) niet te halen zijn, maar heel simpel.

- Je hebt een dag gewerkt en gaat graag naar huis om samen met je partner een goede avond te hebben.
- Je nodigt vrienden uit en je wil hen gastvrij ontvangen en wil dat jullie samen plezier hebben.
- Je wilt dat je kinderen gelukkig worden.
- Er zijn zoveel klein(ere) doelen in een dag.

Maar je zegt dat het geen doel is om open te staan voor de wereld om je heen.
Hoe leef je dan? Wat is dan je doel? Ik denk dat het gezond voor je is om juist open te staan voor de wereld om je heen, het zal je leven verrijken.