Mag iemand met (acute) Tachycardie worden gevaccineerd tegen de Mexikaanse griep?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ze woont in Mali en wil naar Europa komen voor verdere behandeling, maar krijgt tegenstrijdige informatie over de mogelijkheid zich van te voren in te laten enten tegen de Mexicaans griep.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij mijn weten kun je mits je geen koorts hebt en je algehele toestant goed is je gewoon laten vaccineren tegen het H1N1 (Mexicaansegriep) virus. Het hang dus voornamelijk af van de algehele toestant van de persoon.
Tachycardie is een hoog hartritme (meer dan 100 slagen per minuut), kunnen ze die niet eerst met medicatie proberen te verlagen? En bovendien volgens de Nederlandse richtlijnen zit die persoon bij de risicogroep.
Maar als ik zelf het zou hebben zou ik eerst mijn hartslag naar beneden willen hebben alvorens ik de griepprik ging halen!
succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima, duidelijk antwoord. De hartslag is naar beneden, ze voelt zich wat beter en mijn vriendin gaat nu naar Tunesie, waar zover bekend nog geen H1N1 is uitgebroken en de medische verzorging op een veel hoger niveau staat dan in Mali. In Mali is deze absoluut rudimentair.

Andere antwoorden (2)

Bel je huisarts met deze vraag, die kan er vast een antwoord op geven.

Toegevoegd na 11 minuten:
Er is ook een landelijk nummer voor vragen over de Mexicaanse griep 0800 - 1100
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag me af of ze met een tachycardie wel mag en kan reizen! Ligt eraan waar die tachycardie vandaan komt (boezems of kamers van het hart)