Wat is het verschil met de vaccinatie's nu en die waar de kinderen mee worden ingeënt? Klink zei van de week dat dat een ander vaccin is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Elke ziekte heeft zijn specifieke vaccin met zijn specifieke werking...

Het kan heel goed zijn dat dit griepvaccin wat anders is dan de gebruikelijke kindervaccins... Het kan een gemodificeerd virus of een verzwakt virus zijn of een gedeeld virus, dat onschadelijk is gemaakt...

Maar elke ziekte heeft zijn eigen specifiek vaccin, dat is voor deze griep geen uitzondering...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kinderen die behoren tot de risicogroepen en die met Focetria worden gevaccineerd krijgen dezelfde dosis als volwassenen (0,5 ml). Kinderen van 6 maanden tot en met 9 jaar die met Pandemrix worden gevaccineerd krijgen twee keer een prik met een halve dosis (0,25ml). Kinderen jonger dan 6 maanden krijgen geen vaccin. Beide vaccins zijn namelijk niet geregistreerd voor gebruik bij kinderen jonger dan 6 maanden.
Kinderen die in de medische risicogroep vallen worden bij de huisarts gevaccineerd met het Focetria. De GGD’en gaan vaccineren met Pandemrix.

Bron: Grieppandemie.nl
Door het ministerie van Volksgezondheid wordt verwezen naar deze website.