10 weken geleden door mijn enkel gegaan toch achteraf een breukje nu nog last. Wat nu te doen?

Heb mijn enkel verstuikt en ben mee naar huisarts geweest deze heeft mij doorgestuurd naar de fysiotherapeut. Na 7 behandeling (alleen tapen) toch nog foto gemaakt. Blijkt nu een "oud: breukje te zitten in de onderzijde v.d. laterale malleolus.
Heb nu nog steeds veel vocht er zitten en heb er regelmatig last van.
Wat kan ik nu het beste doen??????
Volgens huisarts alleen rusthouden (maar dit is moeilijk met een gezin)
Fysiotherapeut weet het ook niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb helaas geen ander advies dan dat van de huisarts. Een scheur of breuk in het hielbeen ( wordt vaak als enkel vernoemd ) geneest vrijwel alleen goed zonder drukbelasting. En dat betekent rust. U heeft een druk bestaan zegt u, misschien is het een suggestie om u tijdelijk met behilp van krukken te verplaatsen , wat ook mogelijk is om met de fysiotherapeut een ondersteuningstape rond de enkel aan te brengen, dit verdeelt de drukbelasting op de enkel over een groter gebied. Maar rust is veruit de remedie. Succes