Worden de antwoorden op medische vragen gecontroleerd op GV

Ik bedoel er meer te zeggen is het verantwoord dat er zoveel medische vragen worden gesteld.Stel er geeft iemand een antwoord en het is niet het juiste.Meestal zie je staan ga naar je arts,maar volg niet wat er dan nog voor antwoorden/goed bedoelde adviezen er komen.

Toegevoegd na 2 minuten:
er mee te zeggen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Sommige mensen wenden zich tot anderen als ze helemaal uitgedokterd zijn. Zij zoeken lotgenoten met misschien dezelfde kwaal of aandoening. Maar het mag toch niet zo wezen dat een GVer in de schoenen van een arts of geregistreerde behandelaar mag/kan staan. Soms zijn het de kleine dingen waar een ander aan voorbij gaat en DAN zou je er baat bij kunnen hebben.
Ik denk dus dat de antwoorden op medische vragen niet worden gecontoleerd en blijft het gegeven antwoord op de vraag voor je eigen verantwoordelijkheid. Maar ik zou je willen adviseren om de gegeven antwoorden wel SERIEUS te overwegen. Er zijn m.i. veel mensen op GV die een antwoord geven om te antwoorden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iedereen is verantwoordelijk voor zich zelf ,moet ik (die het eigenlijk onverantwoord vind dat er hier op GV medische vragen gesteld worden)al die antwoorden gaan na lezen als iemand een medisch advies geeft wat beter niet gegeven kan worden? ik heb al zovaak het antwoord gegeven dat men naar een arts moet gaan.Dat heb ik niet gedaan om een puntje te halen.Meer uit ongerustheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@josephina, Een correcte toevoeging van jou. Ben ook van mening mening dat je naar een arts moet gaan. Maar kleine dingen die niet medisch gezien het leven veraangenamen zoals een MP3 speler bij oooorsuizen of een extra kussen onder je .......Darom zeg ik ook, om niet in de schoenen van een arts te gaan staan. Mijn intentie op het antwoord is je kennelijk ontgaan maar kan absoluut mijn gedachten met je delen. Wil hierbij nogmaals herhalen dat ik niet voor de punten ga maar voor eerlijkheid en respect jegens de vraagsteller. HJ
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het beste antwoord ,groetjes van Josephina

Andere antwoorden (4)

Er staat duidelijk boven in beeld een mededeling van GV dat je een arts moet raadplegen bij medische vragen.
Lijkt mij voldoende
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok ,laat deze vraag maar even gelezen worden ,want ik vind de medische vragen wel toe nemen ,zeker over de mexicaanse griep.Laat een arts bepalen wanneer kinderen van 7 of 9 ingeent moeten worden voor de mexicaanse griep bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens, zie ook het nut niet, van het vragen van veel verschillende meningen, bij het maken van zo'n beslissing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik laat het maar los ,ik heb al zoveel reacties gegeven dat men een arts moet bellen ,ik sla de vragen maar over dan.
Ach, ja, voor onschuldige vragen kan dat geen kwaad.
Als iemand een ander aanraadt om zijn wratten met capucijnerschillen te behandelen dan mag dat van mij.
Wat betreft de doktersadviezen: altijd goed. Maar we steken er niets van op, want we komen nooit te weten wat de dokter nou gezegd heeft.
Dat kun je natuurlijk kwijt op http://goeievraagnl.123forum.nu.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok ,bedankt weet ik eindelijk waar ik die wratten mee weg moet halen.:-)
AWM
14 jaar geleden
Garantie tot de voordeur, hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-) je hoort nog van me!
GV is natuurlijk niet anders dan wat vroeger de goedbedoelende buurman/vrouw was.
Het maakt helemaal niet uit of een vraag medisch is of niet; een doehetzelf advies kan je ook het leven kosten en stemmen op de verkeerde partij ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zit ook wel weer wat in feniks , dan neem ik de medische vragen te serieus .Ik zat er over na te denken ,ik vind eigenlijk dat ze hier niet op GV horen.Die vraag was al eens gesteld las ik.Ik hoop dat mijn vraag iedereen weer even wakker zal schudden.
In heel veel antwoorden wordt geadviserd om naar een dokter te gaan met daar bij een persoonlijke uitleg.
want dat van een dokter dat weet de vraagsteller ook wel, en is eigenlijk benieuwd of iemand anders ook deze ervaringen heeft, dus echt delen van kennis, prima toch,
sommige gaan wel heel erg ver door allerlei akelige ziekten op te noemen, daar zit de vraagsteller echt niet op te wachten en dat vind ik ook niet juist.