Wat kan koorts veroorzaken die op sommige momenten weg is, en op andere momenten weer aanwezig is?

Ik heb nou al iets langer dan 3 weken koorts (>38 graden), meestal rond de 38,8 graden.
Alleen op sommige momenten is het weer weg, en dat voel ik direct: ik heb het dan niet meer zo heet. Dan is het weer rond de 36 graden en normaal. Dat blijft een paar uur dan zo, en ineens (vooral in de avond) krijg ik het heet en ja hoor: weer koorts.
Hoe kan dit nou?

De thermometer is goed, ook met de ziekenhuisthermometer is het zo. Artsen weten niet hoe het komt. Ik ga zelf maar even googlen, dus ook maar even op GV vragen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (5)

vraag je toch een verwijs kaart naar een arts in een ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik loop al bij bijna elke arts in het ziekenhuis. Die zeggen allemaal dat het 'buiten hun boekje' valt.
Volgens mij moet je andere arts(en) zoeken. Je bent summier met informatie over de mening van de geraadpleegde artsen.
Dus zoek een antwoord via een medicus en niet via google of zoiets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik merk dat ik dit zelf heb ik periode van Stress. Alsof mijn lichaam dan aan wil geven dat het teveel is. Kijk even of je een patroon kunt vinden, misschien heeft het met hormonen/menstruatie te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is onverstandig om via internet aan dit soort symptomen al een conclusie te verbinden.
Dringend advies: Ga naar een arts en laat je bloed testen.

Ik zou overigens zelf denken aan bv de ziekte van Pheiffer en daar oa. dan ook op laten testen hoewel daar dan ook als symptoom erge vermoeidheid bij hoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik heb tal van andere symptomen, maar ik heb dan ook een lijst van ziekten waar die symptomen bij horen. Ik kan alleen die koorts niet verklaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn broer heeft ooit Pfeiffer gehad. En ook hij had eerst wel , dan weer niet, en dan weer wel koorts. Duurde bij hem ca een week of 6. Zegt niet alles, is dus maar 1 mogelijkheid. Daarom ook : Laat je bloed testen door/via een arts.
Ik hoor/lees het vaker op een ander forum waar ik kom.
Het is een medisch forum,voor mensen die net als jij (en ik) vaak bij artsen en in ziekenhuizen komen.Onverklaarbare koorts,er word gezocht door verschillende artsen en m.b.v. allerlei onderzoeken maar de oorzaak word niet altijd gevonden.
Ik kan je dan ook niet vertellen wat er aan de hand zou kunnen zijn,ik kan je enkel vertellen dat het vaker voorkomt.Misschien een schrale troost ?