Hoe noem je een vrouw die haar mannelijke kanten niet ontkent?

Ik was antwoord aan het geven op een vraag toen deze vraag oppopte.
Mannen die ook vrouwelijke karakter-eigenschappen hebben noemen ze volgens mij metro-sexuele mannen, maar hoe heten vrouwen dan die mannelijke karakter-eigenschappen hebben?
Uiteraard wil ik niemand een label geven of krenken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Geëmancipeerd ? In ieder geval zelfverzekerd. Maar gewoon als bijvoeglijk naamwoord voor vrouw; het woord vrouw zou ik niet kunnen vervangen door iets wat de lading dekt.
Zoals je een mannelijke equivalent gewoon een geëmancipeerde man kunt noemen. En zeker geen metrosexueel; dat is gewoon een hetero die doet alsof hij homo is, hetgeen vrijwel altijd meer met image dan met innerlijke gevoelens te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marleen,
bedankt voor je antwoord. Zoals altijd uitgebreid en duidelijk. Ik had echt een ander beeld van de term metrosexueel, maar ik zal er wel naast zitten. Ik denk dat zelfverzekerd de beste term tot nu toe is.

Andere antwoorden (11)

ik vrees dat die vaak haaibaaien worden genoemd :s
Rieneke1
14 jaar geleden
Een Kenau;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vrouw met haar op de tanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij noemen ze ook weleens een manwijf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ik had jou antwoord niet gelezen.sorry ik had 'm al geplaatst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thnx :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, van mijn een -1. Een manwijf is meer een vrouw zonder vrouwelijke kanten. Je kunt natuurlijk gewoon 100 % vrouw zijn zonder je mannelijke eigenschappen te ontkennen.
Ik vind het een naar woord ,ik heb weleens "een manwijf" horen zeggen.ik wil er ook niemand mee krenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Schumi23;

Gewoon 'mevrouw' en bij een bekende bij haar voornaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zoals je elke andere vrouw noemt.
Metro-seksuele mannen zijn niet mannen die hun 'vrouwelijke' eigenschappen tonen. Maar mannen die, ondanks dat ze hetero zijn, zich gedragen alsof ze homo zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik noem het uitgebalanceerd, dus gezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij heet die Agnes J.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Man of woman
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik noem dat een manwijf.