Jazeker, ik ken twee mensen die hieraan zijn overleden.
Als je een hodgkin of non-hodgkinlymfoom te laat ontdekt dan is er verhoogde kans op overlijden.
Meer dan negentig procent van de patiënten met een Hodgkin-lymfoom zonder uitzaaiingen, wordt genezen door radiotherapie. De kans op genezing is dus vrij groot. Bij patiënten bij wie de ziekte is uitgezaaid (laat stadium), is het percentage genezingen laag. Gemiddeld genomen leeft na vijf jaar nog tachtig procent van de patiënten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De ziekte van Hodgkin kan goed behandeld worden, is dus niet dodelijk... Ik ken gevallen die na 20 jaar nog vrolijk op deze aardkloot rondlopen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xinix; niet in alle gevallen! Ik ken dus twee mensen die hieraan zijn overleden, lees mijn antwoord ook maar eens....
Nee natuurlijk niet! Is doorgaans prima te behandelen. Met een positieve instelling en vertrouwen in je behandelaars kun je prima GENEZEN.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn vele vormen van lymfklierkanker. Sommige soorten zijn goed te behandelen. Andere soorten zijn moeilijk te behandelen, maar zodanig te vertragen dat ze pas na 40 jaar dodelijk zijn. Als je die vorm krijgt als je 70 bent, is dat niet zo erg.

Andere soorten zijn heel snel dodelijk, binnen weken tot maanden.

Heb die laatste soort in het eigen gezin aan het werk gezien. Niet fijn.
Cryofiel
14 jaar geleden
Ha, die Jane65;

Lymfeklierkanker op zich is relatief onschuldig en, zeker indien tijdig ontdekt, zeer goed te behandelen en heel vaak zelfs te genezen. Uiteraard bestaat er altijd het risico op uitzaaiingen, maar dan praat je eigenlijk over een andere vorm van kanker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, het levende bewijs zit naast me op de bank!

Toegevoegd na 33 seconden:
Ik bedoel dus niet altijd dodelijk.... Ahum
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en ook nee.

Helaas ken ik wel 2 jonge gevallen die het niet hebben gehaald. ligt ook aan het stadium waarop het ontdekt word. Als het uit gaat zaaien wordt het vaak lastiger