Hoe kom je zelfvezekerd en volwassen over?

Desnoots fake ik het dus doe ik maar zo dat ik zelfvezekerd ben want ik ben het niet :P en zal het ook nooit worden denk ik) maar heeft iemand tips om zo over de komen en ook nog eens niet kinderachtig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je jezelf neemt zoals je bent en ook werkelijk accepteert. Dan hoef je niet meer te doen 'alsof' je zelf verzekerd bent.
Klinkt makkelijk, maar dat is het gewoon. Wees jezelf en de mensen nemen je dan ook zoals je bent. Niemand houdt van mensen die doen alsof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je komt zelfverzekerd over als je mensen rustig en open tegemoet treedt. Kijk mensen aan als je met ze praat, wees belangstellend, luister naar wat ze je te vertellen hebben, laat hen uitpraten. Als je zelf aan het woord bent: rustig praten, niet je stem verheffen en niet toegeven aan de neiging om anderen te overstemmen.

Ook je lichaamshouding is belangrijk. Onzekere mensen hebben vaak de neiging een beetje weg te duiken en hun schouders te laten hangen. Daarmee straal je alleen maar onzekerheid uit.

Dus ga rechtop zitten, rechtop staan, rechtop lopen. Niet te verkrampt natuurlijk, maar gewoon ontspannen. Je zal merken dat je zelfverzekerder wordt naarmate je lichaam een rechtere houding heeft.