Werken nicotine kauwgom?

ik wil nicotine kauwgom kopen maar ik vroeg me af of het echt werkt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misselijk, duizelig, draaierig ; niet mijn ding in elk geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je een te hoge dosis genomen. Ik rook altijd hele dunne shagjes, als ik aan de nicotinekauwgom ga moet ik een heel klein stukje van zo'n kauwgompje afbijten om te gebruiken.
De misselijkheid en dergelijke laten je merken hoe giftig nicotine eigenlijk is :-( En bij zo'n kauwgompje is het even uitvinden of de dosis goed is, desnoods dus halfjes nemen of kwarten of nog minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kreeg er irritant de hik van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Hippo ; hjier idem, hele dunne shaggies. Kauwgom heb ik dan ook beslist niet nodig . En nee, geen ontwenningsverschijnselen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@El0512: hier hetzelfde, daarom ben ik heel snel overgestapt op minieme stukjes die ik van de kauwgom afbeet. Kennelijk echt een overdoseringseffect, die hik.

Het beste antwoord

Dat ligt er aan waarvoor het moet werken en
hoe je het gebruikt.
Het ligt er ook aan, als je wilt stoppen met roken,
hoe sterk jouw motivatie is.

Met nicotinekaugom grijg je op een andere manier
nicotine binnen.
Dat kan het stoppen met roken extra makkelijker maken.
Maar het is geen garantie.
Je moet het zelf doen.

Ik vond een sigaretje met een nicotinekaugom in mijn mond extra lekker...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:lol:

Andere antwoorden (6)

Ja dat werkt, en patches ook. Maar een inspanning om niet te roken blijft nodig.
Men beweert dat Champix nog betere resultaten geeft.
Volhouden!! Ban het gift!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb Champix gebruikt maar wat een ellende.
Begon met goede moed 1 1/2 week geleden, had wel veel bijwerkingen de eerste dag waaronder een gezwollen linkeroogbal waar ik heel slecht mee kon zien, pijnlijke ogen, ontzettend wazig zien, loopneus, evenwichtsproblemen, darm problemen, heel moe zijn, gevoel hebben dat je niet meer je oude ik bent en giga rare dromen, echt dromen die totaal nergens op slaan.
De tweede dag gelijk met het ontbijt ingenomen en toen waren er veel minder bijwerkingen, echter dat oog bleef zo.
Champix zorgde er wel meteen voor dat de peuk niet meer zo smaakte als anders, dus dat is in elk geval goed.
Maar toen kwam de derde dag. Een hele erge scherpe pijn in de lever, dit hield maar aan, ben meteen gestopt met Champix en ben na 3 dagen naar de dokter gegaan toen de pijn niet weg ging.
Ik kan nu, een week later, nog steeds niet goed zien met het linkeroog en zit met een lever probleem waar van de dokter niet echt weet hoe het op te lossen. Het middel werkt, zekers. En natuurlijk verschillen de bijwerkingen ook heel erg per persoon, maar ik wil je toch waarschuwen voor het gebruik daar dit middel zekers niet zonder gevaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Champix ; no way Jose ! Ongelofelijke rotzooi en een paardenmiddel voor iets wat vele malen moeilijker wordt voorgesteld dan het in de praktijk is.
Als mensen duidelijk zouden weten dat wel of niet roken een KEUS is en geen ZIEKTE, een GEWOONTE en geen 'VERSLAVING' (een beeld dat hulpeloosheid en machteloosheid impliceert) zouden veel meer mensen veel makkelijker kunnen stoppen / zichzelf moeilijker voor de gek houden.
Dat daar paardenmddelen als Champix en Zyban voor voorgeschreven worden vind ik echt verschrikkelijk.
Ja die werken zeker. Geef een niet roker maar eens zo'n kauwgompje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ik heb is zon kauwgommetje in men mond gestopt en ik werd er zo ontzettend misselijk van dat ik niet acuut gestopt was met roken maar met die kauwgom bahhh. Voelde me net een coldturkeyjunk. Hoorde van meerdere in mijn omgeving dat ze dat ook hadden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is de dosis nicotine te hoog, en moet je een deel van het kauwgompje nemen.
Het is niet zo dat je geen trek meer hebt in een sigaret met zo'n kauwgompje maar de trek-aanvallen zijn iets minder frequent en wat milder. En je kan wat in je mond stoppen als je trek hebt. Het blijft een hulpmiddel. Ikzelf vond de nicotine zuigtabletten veel prettiger dan de nicotine kauwgom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk vind ik van niet. Ik geloof dan ook eigenlijk niet in verslaving, en dat mensen in verschillende mate gevoelig zijn voor nicotine (en andere drugs).

Ik kom van 50-60 sigaretten per dag, maar heb geen enkel ontwenningsverschijnsel gehad. Wel tien handen met 100 vingers die ineens wat te doen moeten hebben, maar dat is een kwestie van de gewoonte doorbreken - moeilijker dan theoretisch 'afkicken' - en dat lukt me uitstekend met een elektrische sigaret (zonder nicotine), balpennen, theelepeltjes en haaknaalden.

Het kan een hulpmiddel zijn als je denkt afkickverschijnselen te voelen, maar ze nemen de trek om een sigaret op te steken ECHT niet weg. Niet meer dan een gewoon kauwgommetje. Ook niet beter dan pleisters of snus of inhalers of andere nictotinevervangers.

Het afbouwen van de gewoonte en zo veel mogelijk handelingen die je altijd MET sigaret deed aanleren ZONDER door nieuwe 'paadjes' in je hoofd aan te leggen, vraagt heel veel bewust gedrag, bewust zijn van je handelingen bewust zijn van automatismen en dergelijke. Dat daarbij het op andere wijze nicotine binnenkrijgen je rustiger zou houden, lijkt mij een illusie. Maar : placebo's kunnen HEEL sterk werken, dan weten we ook.

Overigens vind ik zelf nicotinekauwgom heel naar ; te hoog gedoseerd ofzo. Ik word van eentje al duizelig en misselijk ; licht in mijn hoofd en naar in mijn maag en buik. Net zoals van Snus eigenlijk. Terwijl ik, nogmaals, zo'n 50 shaggies per dag rookte. (Van 'echte' sigaretten kreeg ik dat trouwens OOK altijd).

Ik pak nu elke keer dat ik zin krijg om er eentje te draaien iets dat in mijn buurt ligt en stop dat in de mond ; gek genoeg bevredigd dat de 'rookbehoefte' voldoende. Hoewel de elektrische 'sigaret' - zonder nicotine, nogmaals - me het beste bevalt. Maar dat is dus persoonlijke voorkeur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij mij heeft het ook niet gewerkt, als je ze toch wil proberen gebruik het dan op de juiste manier, even kauwen en dan in je wang parkeren, na een tijdje weer even kauwen en weer in je wang parkeren, het is dus niet zoals bij gewone kauwgom, blijven kauwen.
Ook de zuigtabletten hebben bij mij niet geholpen, vond ze nog viezer dan de kauwgom, ben er nu, na een aantal misselijke weken met ( ik durf het bijna niet te zeggen) champix vanaf gekomen. Al adviseer ik je dat niet, ik ben er echt ziek van geweest.