als je een bepaald soort stress of ansgt ervaart in je maag als een bepaalde persoon in je buurt is wat wilt dit dan zeggen?

Toegevoegd na 7 minuten:
vechten wat wordt daar mee bedoeld? dat die persoon gevaarlijk is?

Toegevoegd na 13 minuten:
Nou de toon hoe die persoon me aanspraakt, en de blik indegene ogen, niet gewoon praten maar bijna schreeuwen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat dit wil zeggen dat je beter uit de buurt van die persoon kunt blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij zo'n persoon zou ik ook een akelig gevoel krijgen.
Hopelijk is het geen collega, dus als het kan: uit zijn buurt blijven. Zo iemand heeft geen respect voor anderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent dan bang van die persoon(toch?)
Lijkt mij dat je bij zo iemand uit de buurt moet blijven.
Dat is niet goed,het is paniekreactie van je lichaam(een reactie op 'gevaar'),je voelt je niet veilig bij deze persoon.
Ik hoop voor je dat je de keuze hebt bij deze persoon uit de buurt te blijven.

Antwoorden (3)

Het is een zg flight of fight reactie. je lichaam maakt zich klaar om in actie te komen. Vluchten of vechten is een optie, iets uitpraten met die persoon of gewoon uit de buurt blijven ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wil zeggen dat je je bedreigd voelt door die persoon. Misschien overheerst de persoon jou, kun je niet zeggen wat je wilt, word je gekleineerd of is er iets anders aan de hand wat jij alleen in kunt vullen.
Ga bij jezelf na of dit gevoel terecht is.
Moet je assertiever worden of is het beter om die persoon gewoon te mijden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gevoel is een waarschuwingssignaal en komt altijd eerst en daarom is het ook verstandig om naar je gevoel te luisteren. Vaak komt daarna je verstand met allerlei argumenten waarom je gevoel niet zou kloppen of waarom je niet naar je gevoel zou moeten luisteren, maar dit is onderdrukking van je intuitie.

Als je stress of angst voelt in je maag bij een bepaalde persoon dan is het verstandig deze persoon zoveel mogelijk te mijden, tenminste als dat kan. Wees altijd op je hoede. Het schreeuwen dat je noemt en de manier van aankijken duidt erop dat diegene macht over je heeft of wil hebben. Je maag roept: "Gevaar".