Wil zometeen voor de eerste keer met cardio beginnen op de lopende band.. hoeveel minuten moeten dit zijn?

en na wanneer moet ik het aantal minuten gaan verhogen? ( het gaat me meer om het afvallen dan om conditie op te bouwen )

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Begin eerst met een warming up, anders ga je het niet lang volhouden en ga je spierpijn krijgen. Begin met 5 minuten gewoon lopen, daarna kan je hem op wat hogere stand zetten zodat je aan joggen bent. Daarna kan je weer even lopen. Daarna weer even joggen etc. Veel loop apparaten hebben hier de functie INTERVAL voor, dan kan je instellen dat je een periode loopt, periode rent, periode loopt, periode rent etc. Dit is erg goed vol te houden en je verbrand erg snel calorieën. Als je niet rookt zou je dit zeker 30-60 minuten kunnen doen. Ligt er ook aan of je er krachttraining voor doet. Je kan ook cardio afwisselen, dan hou je het vaak beter vol. Een uur rennen is erg saai. Maar een half uur rennen, een half uur fietsen en een half uur roeien is vaak beter vol te houden. Probeer de eerste paar keer niet keihard te gaan rennen, fietsen of roeien, daar blesseer je jezelf alleen maar mee, bouw het rustig op. Je merkt vanzelf echt goed wanneer je meer aankan.

Als je gaat sporten dan om af te vallen moet je altijd minimaal 20 minuten aan cardio doen. Het verbrandingsproces begint namelijk pas na 20 minuten. Hou daar dus rekening mee. Ik zou een eerste keer, als je geen conditie hebt, een half uurtje gaan sporten op de loopband. Wissel af en kijk wat je kunt, ren elke keer 2 minuten en ga 2 minuten rusten en aan het eind alleen maar lopen. Rustig uitproberen wat je kunt. Hou alleen altijd in de gaten: minimaal 20 minuten! En als je een paar keer bent gegaan dan ga je steeds wat langer zodat je uiteindelijk op een uurtje sporten uitkomt.

Beste, Teneinde je een volwaardig advies te kunnen geven,is het nuttig te weten: geslacht?(iemand antwoordde me ooit op die vraag "neen, nog niet") leeftijd, lengte, huidig gewicht, en streefgewicht. Het is je bedoeling af te vallen via beweging: prima idee! Het zal wel wat langer duren, maar het heeft als voordeel: geen jojo effect! Denk erom dat de voeding (eten en drinken) een grote rol spelen i de totaliteit. Plat water drinken voor de maaltijd (en veelvuldig drinken in de loop van de dag) en matig zijn ( geen honger lijden, maar alles eten) in spijs en (alcoholische) drank, zijn belangrijke factoren. Neem aub geen voedingssupplementen. Deze kunnen alleen maar dienstig zijn voor topsporters. Al gehoord van start to run? In afwachting van uw antwoord, zal ik een aantal zeer interessante linken voor je klaarmaken. Rustig aan en volhouden!

Alle reacties tot nu toe, mee eens, maar denk dat jij zelf het beste weet wat je lichaam JOU vertelt. Met DIE signalen zou je naar je begeleider moeten gaan want anders heb je geen goede sportschool zonder iemand die jou daar het juiste advies niet voor heeft. Wat heel NL onderhand weet is dat 30 minuten beweging per dag minimaal nodig is, voor cardio is het maar net wat je er mee wilt bereiken.... een body bob de bouwer zal creatine gebruiken omdat eiwit je spieren versterkt, een hardloper doet weer andere dingen... ga eens praten met je sportschool aan de hand van JOUW bevindingen met lopen, hardlopen, rennen en hoe snel je afgemat bent. Sommige mensen lopen binnen 10 minuten niet eens een trap op, en anderen hebben dan al de Eiffeltoren beklommen. Sportze en je bent goed bezig! Advies altijd aanwezig en anders moet je een andere coach / sportschool nemen. "Lopende band werk" is niet voor niks een spreekwoord... jij maakt uit hoe hard jouw band loopt en training = pure vooruitgang! Wat erg motiverend werkt is (als je een klein beetje moderne telefoon hebt) Endomondo, ga eerst lekker buiten lopen, je kunt je route nagaan, je vrienden toevoegen, zien of je dezelfde route in langere of kortere tijd hebt afgelegd en is gewoon gratis verkrijgbaar. Op een loopband ... Tjah ze bestaan, net als hometrainers, ga lekker naar buiten! Zie je meer dan die poster aan de muur, en voor cardio is het nou niet echt nodig om naar de sportschool te gaan... Je hebt je eigen lot in handen (tot op zekere hoogte natuurlijk) Wat ik je wil Loopviseren : neem de tijd op, ga een blokje om : de dag erna merk je vanzelf of dat blokje om te veel of te weinig was : en werken aan je conditie is altijd goed! Máár 4 maanden trainen en 2 weken niks doen en dan denkende je oude programma weer op te pakken? Gun daar je lichaam even rust voor, anders ben je gebroken. Succes gewenst en een loopband is voor bejaarden die echt de deur niet meer uitkunnen OF je wil HillClimbing programma's ondernemen, dan is het DE uitkomst als je bepaalde spiergroepen wilt versterken (ik ben zelf 2 x NL kickbox kampioen geweest) maar een marathon lopen? Echt niet te doen voor mij! Nog 1 tip: Gun je lichaam 1 dag rust en spierpijn "niet dat je niet meer kan lopen" is juist goed, maar laat je lichaam je het signaal maar geven de volgende dag, en die dag erna merk je pas echt wat voor impact het heeft gehad.. zo bouw je steeds meer conditie op en meestal merk je dat pas na 2 dagen. GO! ;)

Ben je een beginnende sporter? Dan is het belangrijk dat je niet te hard van stapel loopt. Zorg dat je je lichaam niet 'overtraint' en zo blessures oploopt. Er zijn verschillende sporten waarvoor trainingsschema's opgesteld zijn waarbij je je conditie zodanig opbouwt dat je na een aantal weken een bepaald 'niveau' bereikt. Misschien is Start to Fitness iets voor jou?

Bronnen:
http://sport.infonu.nl/sportieve-activitei...
http://wapiti.infoteur.nl/specials/start-t...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100