Wat is een goeie manier om je nies tegen te houden?

Ik ken zelf al wat trucjes.
Tong uitsteken, snel uitademen voordat je moet niezen. (doe tong uitsteken trouwens nooit in het openbaar :P)
Maar weten jullie nog een manier om je nies tegen te houden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8K

Antwoorden (16)

Blijf ademen, dan kun jue niet niezen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snel over je neusbrug wrijven, van boven naar beneden (dus van tussen je ogen tot het puntje ban je neus). Helpt echt, geleerd toen ik last van mijn rug had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je neus dichtknijpen?
Ik zie dat mensen wel eens doen maar niezen is juist verlichtend, ik doe er nooit iets aan om het te stoppen, al kan het in sommige situaties nogal ruis veroorzaken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je neus dichtknijpen moet je dus echt niet doen.. Dan komt ie uit je oren...
In het zachte stukje middel-boven op de neus knijpen. Vaak is de nies dan echt weg, soms is het slechts uitstel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo doet ik het ook, even de neus dicht knijpen. De ene keer lukt het, de andere keer niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je nies tegen houden..

Danger...!!!

gewoon je adem inhouden..

Ik zou liever gewoon niezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan.

Zie bron deze vraag is al eerder gesteld:

http://www.goeievraag.nl/vraag/nies-voorkomen-slecht.9273
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit tegen houden, je kunt niet denken tijdens een nies... Dus het is een diepe maar korte meditatie...

Ademen, blijven doorademen stopt de reflex... Dit is het knopje om je denken te stoppen... Heel aangenaam en lekker...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
duw met je tong tegen de binnenkant van je gehemelte, het werkt zeker! de nies blijft weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit (met je toch over je gehemelte 'kietelen' en evt. in het licht kijken) doe ik juist om een komende nies direct 'af te vuren'.
Je neus snuiten helpt ook!!!
vaak als je niest zit er stof of wat dan ook in je neus waardoor die geprikkeld raakt,waardoor je dus moet niezen.Dus je neus snuiten,is ook een goede manier om niet te hoeven niezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stoppen met door je neus adem halen wil vaak helpen, alleen als de nies al onderweg is, helpt het niet meer.
Probeer NOOIT je niezen in te houden, dat kan gevaarlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men zegt dat het slecht is voor je bloedvaten in je hoofd.
Ha, die NintendoNerd;

Ik heb een variant op de oplossing van Doortje; als ik een nies voel aankomen druk ik mijn tong tegen mijn gehemelte en beweeg die daar dan over heen en weer. Blijven bewegen tot de kriebel weg is, vaak al na een 'haal'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je nies tegenhouden is heel ongezond. Er kunnen bloedvaten kapotgaan en je kunt zelfs botjes in je neus breken. Ook kun je door de luchtdruk van de nies die eruit wil interne bloedingen krijgen.
Gewoon niesen dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat licht eraan op welke manier je het doet. Als je je neus en mond dicht houd kan het idd gevaarlijk zijn.
Druk met de zijkant van de wijsvinger net onder je neus tegen je tandvlees. Beetje van links naar rechts en terug bewegen. Goed drukken. Dat helpt bij mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In je neus knijpen, en adem inhouden!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je een nies tegen willen houden ? Er is niks lekkerder dan krabben waar het kriebelt. En niezen is een soort van krabben aan de kriebel in je neus. Wel in het openbaar graag een zakdoek voor je neus / mond houden svp. Het tegenhouden zou inderdaad nog eens ongezond zijn ook. Gewoon lekker niezen dus.