hoe kan je vermijden dat je gezicht gaat hangen als je vermagert?

het lichaam is nog relatief te doen, fitness, zumba, yoga e.d.m.
maar hoe kan je voorkomen dat je gezicht gaan "hangen"?
Een collega van mij is op korte termijn heel erg vermagerd, zij is prima qua lichaam nu maar haar gelaat is sterk verouderd en helemaal uit proportie, veel meer rimpels en zo.
kan je dit voorkomen?

12 jaar geleden
11.4K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat zou ik ook graag weten wil graag afvallen maar mijn gezicht niet bitte.

Het beste antwoord

Dit kun je grotendeels vermijden door geleidelijk af te vallen. Zo heeft je huid de tijd om het bij te houden en krijg je minder last van hangend vel.
Maar je verliest nu eenmaal vet, en je kunt niet bepalen op welke plekken dat zichtbaar word.

De juiste voedingsstoffen eten, voldoende water drinken, geleidelijk afvallen en voldoende slapen helpen allemaal een beetje.
Ritsuka
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door heel veel te Glimlachen en meermaals daags allerlei gekke snuiten te trekken.

Door te Glimlachen trek je enerzijds de mondhoeken op en tegelijk ook een aantal rimpels ;-)
En anderzijds activeer je via het Glimlachen het soort hormonen die ons vermogen tot celverjonging aanwakkert.

Het gekke snuiten trekken kan je vergelijken met hetgeen fitness, of sporten in het algemeen, voor je andere lichaamsspieren doet.
Je verstevigt er dus je gelaatsspieren mee en tegelijk verhoog je ook nog eens je goed humeur én je gezondheid vanwege het aanwakkeren van je immuunsysteem.

Glimlachen is een gratis en duurzaam lonend wondermiddel op velerlei fronten.
Een absolute aanrader voor eender wie dus ;-)

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jemig, jij klinkt vrolijk...
Helaas, zeker op latere leeftijd is dat na afvallen niet te vermijden!
Door het vetlaagje zie je de rimpels minder, omdat die wat worden opgevuld. Na veel afvallen is dat vet weg en zie je de werkelijke conditie van de huid, die trouwens wel vaak beter past bij de leeftijd.
Bovendien, en dat is een heel belangrijke reden, is de huid door het dikker zijn opgerekt en een oudere huid heeft veel minder "veerkracht" dan een jongere. Daardoor is het zichtbare effect wat groter bij mensen die sterk zijn afgevallen in vergelijking tot iemand van dezelfde leeftijd, die altijd een "normaal" gewicht heeft gehad: dus meer rimpels en "uitzakking" van de huid.

Wat veel mensen doen is cosmetische chirurgie na een periode van veel afvallen.