Hoe lang ben je "beschermd" tegen de mexicaanse griep na de vaccinatie?

Stel ik laat me nu inenten, maar krijg bijv. pas in juli 2010 Mexicaanse griep, helpt deze prik dan nog wel? Mensen die in aanmerking komen voor de normale griepspuit moeten toch ook jaarlijks terug. In hoeverre bouwt je lichaam weerstand op tegen deze variant en hoelang heb je daar profijt van?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

De bestanddelen van het vaccin tegen de Mexicaanse griep worden volgend jaar waarschijnlijk verwerkt in de reguliere griepprik.

Toegevoegd na 35 minuten:
Vaccin en duur van bescherming. Enkele maanden tot een half jaar.
De gemiddelde duur van de bescherming van een vaccin is enkele maanden tot een half jaar. Dat is dan ook de reden dat mensen die de zogenaamde griepspuit krijgen ieder jaar opnieuw gevaccineerd moeten worden.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/39435-mogelijk-ernstige-bijwerkingen-vaccin-mexicaanse-griep.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Na inenting maakt je lichaam anti stoffen aan tegen de mexicaanse griep en ben je dus voor altijd beschermt hiertegen, Dat ieder jaar een griep prik gehaald moet worden komt omdat er ieder jaar een 'nieuwe' griep ontstaat. Waar weer een nieuw vacin voor gemaakt wordt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is afhankelijk van welke mutaties dit virus ondertussen heeft ondergaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Levenslang...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij werk levenslang