Is er wetenschappelijk bewijs voor de claim van 'De Clark Zapper' dat viri, bacterien e.d. worden vernietigd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik heb hem toch even voor je opgezocht. Ik kwam als eerste uit op de site van de maker:
http://clarkzapper.com/

Bij de allereerste lezing van die pagina is het al direct duidelijk: wat een gigantische onzin! Wat een bedrog!

Dan maar heel even verder zoeken, wie weet is mijn eerste indruk te kort door de bocht. Wel, zie hier:
http://www.quackwatch.org/01QuackeryRelatedTopics/Cancer/clark.html

Die pagina heet niet voor niets "The bizarre claims of Hulda Clark". Lees die pagina maar eens. 't Is een enorm lange lap tekst, boordevol weerleggingen van, inderdaad, bizarre claims.

Hulda Clark beweerde dat haar apparaat binnen zeven minuten kankerparasieten (jawel...!!!) kon doden. Het frappante is, dat ze zelf is gestorven aan... kanker!

In het Nederlands vond ik deze pagina:
http://www.skepsis.nl/snake-oil.html

Kort citaat:

"
Er zijn in ons land ook toestellen op de markt die Zappers worden genoemd en die de parasieten die kanker veroorzaken (het staat er echt!) binnen zeven minuten doden. Dat schijnt in Nederland te mogen, terwijl een Amerikaanse 'naturopathische arts' die het gebruik van dit werktuig propageert, naar Mexico moest uitwijken. Zelfs daar kwam ze in moeilijkheden en werd haar kliniek gesloten. Gelukkig gebruiken verreweg de meeste patiënten antikankermachines naast ('complementair'!) de reguliere behandeling. Als enige kankerbehandeling is de Zapper uiteraard dodelijk.
"

Heb je hieraan genoeg informatie?
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, nu begrijp ik waarom het me niet meteen iets zei....
Ik heb hier wel een 'hele goeie' elektrische kam voor de behandeling van hoofdluis, maar van deze verwacht ik nog minder heil eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het zou werken, dan is het zelfs nog dodelijker, want ik neem aan dat het ook dan geen onderscheid kan maken tussen goede en slechte bacterien. Kortom het doet helemaal niets.
Cryofiel
14 jaar geleden
@Bitch7, ja, dat neem *jij* aan, want *jij* hebt kennis cq benul van zaken. Volgens de site echter, heeft elk levend wezen een eigen frequentie. De 30 kHz waarop het apparaat werkt, is de anti-frequentie van ziekteverwekkers. Vandaar dat die sterven en jij niet. (En ja, ik heb ook enige kennis cq benul. Ik weet dat er minimaal vier grove fouten staan in de vorige alinea. De doelgroep van deze geldklopperij weet dat helaas niet.)
Ik zag op het web eeb site waar men claimde dat je binnen 1 maand gegarendeerd een sixpack kon hebben zonder dieet en zonder trainen in de gym. Het instructieboekje kostte USD slechts 200.
Wetenschappelijk bewezen of geldklopperij? Wat denk je zelf?