Hoeveel jongeren dragen een kunstgebit?

Toegevoegd na 6 dagen:
Wat betekent het om al op jonge leeftijd een volledig kunstgebit te hebben. Is dat van invloed op relaties of niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (4)

Een opgave van alleen jongeren is niet te vinden, wel het volgende gegeven,
In 1981 had bijna eenderde van de Nederlandse bevolking ouder dan zestien jaar een volledig kunstgebit.
In 2008 was dat nog maar 12 procent. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dan weet je nog steeds niet hoeveel jongeren er wel 1 hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, ben het helemaal met je eens. Zie ook mijn vraag hierover http://www.goeievraag.nl/vraag/vage-vragen-toegestaan.29758
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zegt toch sowieso nooit alleen een getal, op deze vraag? Dan zeg je toch op z'n minst '.... in Nederland' of '..... wereldwijd' ofzo? En mij lijkt dat je bij een moeilijke vraag als dit sowieso erbij schrijft waarop je het baseert (ook al is dat maar 'ik heb ooit gelezen dat...'
Ik zou het echt niet weten en denk ook dat het een moeilijk te achterhalen getal is.

Als ik zou moeten gokken zou ik 42 zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens het CBS had in 2007 0,3% van de 15-25jarigen in Nederland naar eigen zeggen een volledig kunstgebit, en in 2008 0,1%.
Dit is natuurlijk afgerond, maar zou logischerwijze meer dan 0,05% moeten zijn, dus er zijn er blijkbaar wel wat. Dus als je opzoekt hoeveel 15-25jarigen er in Nederland woonden in 2007 en 2008, kan je het berekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je hoofdvraag al beantwoord is zal ik op de 'deelvragen' in gaan.

"Wat betekent het om al op jonge leeftijd een volledig kunstgebit te hebben?"
Het is maar net hoe je er mee omgaat. De vriend van mijn beste vriendin heeft ook een kunstgebit en gaat er goed mee om.
Maar ik kan mij ook goed voorstellen dat er mensen zijn die het er wel heel erg moeilijk mee hebben. Het is natuurlijk niet niks en kunstgebit wordt vaak vergeleken met 'ouderen'. Dus kan ik mij voorstellen dat het raar is voor sommige mensen om dan een jong iemand met een kunstgebit te kennen.

"Is dit van invloed op relaties of niet?"
Zoals ik al zonet zei: Je zult er zeker wel een relatie om kunnen krijgen. Of het invloed heeft... hangt denk ik af van hoe sterk een relatie is. Hoeveel ze van elkaar houden. Bij die vriendin van mij zit 't wel goed volgens mij. Die hebben al bijna 2 jaar nu.

Maar als je onzeker bent over je kunstgebit kan ik mij weer voorstellen dat je onzeker bent over jezelf en daardoor weer geen relaties aan durft te gaan.

Maarja, je bent wie je bent. En deste sneller iemand dat accepteert van zichzelf, deste sneller accepteren anderen dat ook.

Besides, zo heeft iedereen wel wat waar hij/zij mee zit en wat invloed heeft op zijn/haar omgeving.