Is het verstandig om te sporten voor een tentamen?

Binnenkort heb ik een tentamen vlak na een sportwedstrijd; ik overweeg me natuurlijk af te melden voor die wedstrijd maar is dat eigenlijk wel nodig? Presteer je op tentamens minder nadat je een sportieve inspanning hebt gehad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Zorg dat je goed geleerd hebt op tijd voor het tentamen, en ga dan lekker sporten om even je gedachten te verzetten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zolang je niet doodop bent na de wedstrijd is er niks aan de hand. Even lichamelijk bezig zijn is zeer verfrissend voor de geest.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeer dank! Ik heb een lekker potje gevoetbald (en goed geleerd uiteraard) en volgens mij is het gegaan zoals ik had gehoopt...

Andere antwoorden (3)

voor veel mensen werkt dit juist goed, ik had laatst een tentamen en had vlak daarvoor een kwartier gestoeid met mijn zus, ik was toen op het tentamen er helemaal bij! dat heb ik zelden, zorg er natuurlijk wel voor dat je niet te enthousiast meedoet, omdat je er natuurlijk ook moe van kan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou rustig aandoen.
Mijn ervaring is dat wanneer je flink losgaat met sporten, je daarna de hele dag in een soort roes verkeer.
Concentreren is dan wat lastiger.
Lijkt wel of je in een soort parkeerstand schiet.

Kan natuurlijk per persoon en per inspanning wisselen.
12 jaar geleden
Gewoon sporten! Maar als je een hele heftige sport doet, kan dat ook, maar dan s'avonds en dat je daarna niet meer moet leren.... Want dan heb je al alles gegeven en daarna zit je inderdaad in een relaxte roes en heb je ook helemaal geen zin meer... Als je gewoon een beetje sport kan dat wel! Het is zelfs heel goed om even je hoofd leeg te maken. Een mens is niet gemaakt om een hele dag achter een boek of computer te zitten, we hebben altijd buiten gerend en gedaan!