Mijn zusje heeft erge last van haar keel, wat kan ze, of wij, er tegen doen dat het minder wordt?

Mijn zusje heeft sinds gister erge last van haar keel, ze kan bijna niet ademenen, ze hoest heel erg veel. Wat kunnen we doen zodat het minder wordt, de pijn in haar keel en het gehoest? We hebben vanalles al geprobeerd. Bedankt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, ik bedoel 'ademen' niet 'ademenen'.

Toegevoegd na 39 minuten:
Bedankt voor al jullie antwoorden, er zitten zeker goede tips bij! Al wat tips uitgeprobeerd, nu gaat ze proberen te slapen, morgen zien we wel verder! Nogmaals bedankt. :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Naar de dokter. Bij ons in de buurt is kinkhoest geconstateerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik stuur je een link waar je 7 tips kan lezen waar mee jij je zusje kan helpen

Succes en beterschap

Toegevoegd na 2 minuten:
Weg met keelpijn, tip 1: Gorgelen met water en zout

Weg met keelpijn, tip 2: Poets je tong

Weg met keelpijn, tip 3: Gorgelen met water en tabasco

Weg met keelpijn, tip 4: Maak thee met tijm

Weg met keelpijn, tip 5: Honing in de thee

Weg met keelpijn, tip 6: Gember

Weg met keelpijn, tip 7: Mosterdzaadjes

Voor hoe je de tips moet uit voeren verwijs ik je verder na de website
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thee met honing en naar de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je zusje naar de dokter gaan, die kan kijken of het iets te maken heeft met opgezwollen amandelen?

Als het normale keelpijn is, waar ik momenteel zelf ook last van heb, ik hoest trouwens ook en was misselijk vandaag:

Ik gebruik Strepsils (honing smaak) wat bij mij redelijk goed werkt!

Maar ik raad je echt aan om met je zusje naar de huisarts te gaan, die kan je echt beter helpen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals door mijn collega-antwoorders al opgemerkt zou ik inderdaad ook naar de huisarts gaan voor de zekerheid. Het zou namelijk goed kunnen dat er een infectie in het spel is. In de tussentijd zou je kunnen proberen haar klachten te verzachten door te zuigen op dropjes of een waterijsje. Dat verzacht de keel en dempt de hoestprikkel. Als het niet kunnen ademen veroorzaakt wordt door benauwdheid (dat kan ik niet uit je verhaal opmaken, ze zou immers ook kortademig kunnen zijn door het vele hoesten) kan insmeren met Dampo inhalatiezalf of een stoombad hiermee nemen (zie voor de gebruiksaanwijzing het doosje) ook verlichtend werken. Beterschap in ieder geval!