Dokter bellen of toch maar niet?

m`n dochter (4) is afgelopen nacht ziek geworden.
koorts, hoesten, buikpijn, zweten, niet willen drinken, geen zin in eten.
dit zijn teken van de griep, maar wanneer moet ik de dokter bellen?
vorig jaar zou ik gedacht hebben, kijk even een poosje aan..(tot morgenochtend dus)
maar nu ivm de mexicaanse griep ben ik geneigd om gelijk in de telefoon te springen..
ik wil niet gelijk als een overdreven moeder overkomen maar ik vind het toch wel erg eng.. terwijl ik dat een paar maanden geleden niet zo erg had..

wat moet ik doen?

Toegevoegd na 26 minuten:
ik heb gebeld paracetemol geven, en verder even afwachten.. wordt de koorts hoger dan terug bellen..

allemaal bedankt voor de snelle reactie!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (8)

Nu bellen.!
Een kind van 4
Griep, koorts, hoofdpijn, buikpijn, zweet..
Waar w8 je nog op..!
Bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de koorts hoger is dan 38.5 graden, en het hoesten komt echt van binnenuit zou ik meteen contact opnemen met de dokter. Zeker nu ze nog zo jong is. Het begrip is er echt wel!
Sterkte!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij had je al bij een huisartsenpost moeten zijn lijkt me. En zeer zeker met de huisige virusjes die rondwaaien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je haar al 'n paracetamol gegeven? Ik ben ervan overtuigd dat de arts dat zal vragen (heb ervaring). Als ze niet opknapt (iig 'n beetje) dan bellen.
Gister was mijn meisje van 4 ook ineens ziek: hoge koorts, hoesten had ook buikpijn, wilde niet eten en drinken en had pijn in haar keel. Gelukkig ging 't al iets beter na 'n zetpil.
Probeer dat eerst, en als dat niet werkt ZEKER bellen!
Sterkte ermee

Toegevoegd na 1 minuut:
Volg je intuïtie. Als jij voelt dat 't niet goed is dan is dat zo. Moeders (en soms ook vaders) voelen het aan als 't fout is. Ook daar heb ik (helaas) ervaring mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is de gezondheid van jouw dochter belangrijker dan hoe je bij een arts overkomt... Lekker bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet aarzelen,dokter bellen.Beter een overdreven moeder dan een te afwachtende.Doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Direct bellen !!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij twijfel altijd bellen! Ze zijn er tenslotte niet voor niks!

En je hebt inmiddels al gebeld lees ik! Mooizo :-)

Suc6 verder en het komt vast wel weer goed!