Hoe kan ik tijdens het leren voor bijv morgen (een toets) mijn oefeningen onthouden?

Ik ben bezig met leren, maar die oefiningen willen maar niet in mijn hoofd zitten. Hoe kan ik tijdens het leren voor een toets mijn oefeningen onthouden?

Bedankt :(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik zou geen oefeningen "leren" maar bij het maken van wiskunde is de vaardigheid belangrijk. Als vaak oefent en kijkt wat je goed en fout doet krijg je de vaardigheid in de vingers en als dat lukt ga je hoog scoren op de toets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eerst de stof doorlezen zodat je weet waar het over gaat. Daarna kan je beginnen met eenvoudige vragen beantwoorden. Je moet dan goed kijken wat je fout en goed doet zodat je jezelf kan verbeteren. En kijkt waar je nog extra tijd aan moet besteden. Als je dat hebt gedaan kan je de moeilijkere vragen beantwoorden. Als je dat goed af gaat lukt de toets waarschijnlijk ook wel. Als laatst kan je nog een oefentoets maken ( die zit bij mij altijd aan het eind van het hoofdstuk) en zorg dat je goed de stapjes weet die je moet doen. En ga niet te laat slapen. succes met je toets!