ik kan zelf mijn rug knakken een paar keer per dag. Het geeft een fijn gevoel want het voelt dat er iets weer op zijn plaats zit. Is dit slecht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Tussen je gewrichten zit een ruimte met synoviaal vocht, dit zorgt ervoor dat je gewrichten soepel over elkaar heen wrijven zonder dat het kapotschuurt, een beetje zoals olie op de ketting van je fiets. Spekglad kraakbeen + dit vocht = een veel te mooie combinatie. Als je je gewrichten "kraakt" dan trek je deze ruimte een beetje uit elkaar en knapt wat van het vocht over naar gas. Is niks ergs aan. Volgens mij is het zelfs best goed, wat echter slecht is om het proberen te forceren, hier betrap ik mezelf ook wel eens op. Soms zit je maar op je vingers te drukken en te drukken om je knokkels maar te laten kraken maar dat gaat niet, dat gas->vocht heeft een hersteltijd. Als je dan zo wat aan je pezen gaat lopen trekken, dat is niet goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het is niet slecht, net als dat je je vingers knakt of perongeluk eens je pols ofzo. maar ik zou het ook niet te vaak doen.