Zijn een blikje cola en een zakje chips op z'n tijd slecht?

Bijv. om de maand beide van deze dingen.

Toegevoegd na 17 minuten:
Heb toch gekozen om iets voedzamers te nemen. Cruesli met melk omdat het meer vult dan chips of cola.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (6)

Nee hoor, er is niks mis met af en toe genieten van zoiets.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zolang de rest van je eetpatroon gezond is, kun je best eens een keer iets ongezonds nemen.
Ik hou zelf altijd deze regel aan: 80% gezond, 20% ongezond. Dit betekend dat ik af en toe eens een koekje of chips mag, maar niet te vaak.

Toegevoegd na 33 minuten:
Cruesli met melk is ook een optie. Kijk dan wel goed naar de ingredienten, sommige metken voegen veel suikers toe aan het product.
Ritsuka
12 jaar geleden
als je het met mate eet dan is er niks aan de hand en voor de rest gewoon goed en gezond eet en veel beweegt kan het prima zo op ze tijd een cola en chips geen enkel probleem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De dingen zelf zijn best wel slecht voor je maar op zn tijd is het prima
Ps. calorieën heb je nodig dus dan eet je op die dag maar iets minder ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze dingen bevatten calorieën.
Calorieën zijn niet slecht mits je ze ook verbruikt.

Een blikje cola zal nooit goed zijn voor je tanden. Maar of het per definitie slecht is, dat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet goed, maar het 'slechte' effect is verwaarloosbaar. Ik zou overigens eerder de cola niet drinken, dan de chips laten staan. Goede chips zijn echt niet zo ongezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het gaat om het blik van het blikje en de plastic van het zakje, dan zou ik afraden dit te eten.

Verder zit er in Cola enorm veel suiker en kleurstoffen, en zo ook in chips. Als je dit met mate tot je neemt is dit geen enkel probleem. Het probleem zit hem altijd in de hoeveelheid per tijdseenheid.