Nee hoor, maar ze hebben vaak niet door dat ze overlast veroorzaken en het niet doorhebben dat ze last veroorzaken is dan weer wel asociaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ook hangjongeren zijn niet asociaal, ze gedragen zich soms asociaal maar als ze die periode ontgroeien worden het vaak oplettende burgers die zich net zo ergeren aan hangjongeren als de oplettende burger van nu dat doet met de hangjongere van nu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, opzich niet, zo lang ze maar appart hangen. Grapje.
Ik denk wel dat ze elkaar kunnen ophitsen tot aso gedrag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de meeste hangjongeren, hangen alleen maar. Het is een klein percentage over alle hangjongeren die overlast veroorzaken, en dat hebben ze vaak niet door...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hangjongeren in de buurt waar ik woon zijn asociaal. Ze gooien de troep neer waar ze lopen en het mooiste is natuurlijk om flessen kapot te gooien. Geen speeltuintje is meer veilig voor dat tuig. En als je er wat van zegt, kun je de meest vreselijke ziektes krijgen.

Er zijn ongetwijfeld hangjongeren die niet aso zijn, maar mijn beeld van deze jongeren is niet erg positief.
14 jaar geleden
Het hangt er een beetje van af wáár ze hangen. Want ze hebben toch vaak een selektieve blindheid voor vuilnisbakken. Bij mij in het dorp hingen ze bij voorkeur bij de kinderboerderij, zodat ze van de straat af niet gezien konden worden, omdat er overal begroeiing om heen was. Hoeveel chipszakjes en blikjes er elke dag tussen de dieren moest worden weggehaald, wil je niet weten....mét het gevaar, dat een dier zoiets opat, natuurlijk....
Nu heeft de gemeente alle struiken bij de grond afgesnoeid, en zijn ze verhuisd naar een minder overzichtelijk plekje.

Ik heb ze er vaak op gewezen, met uitleg, en dan werden heel demonstratief wat zakjes in de prullebak (5 m. verder...) gestopt, als ze me aan zagen komen. Ik vind dat rondstrooien van al die rommel toch behoorlijk asociaal - maar dat doen niet alleen de jongeren. De bocht van de afrit van de snelweg is precies zo'n bende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangjongeren hangen altijd in groepjes en dat is een uiting van sociaal gedrag, anders hingen ze wel alleen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je die figuren bedoeld die de hele dag rondhangen zonder ook maar iets nuttigs bij te dragen aan wat dan ook.....

Ja, dat zijn ze wel.

Maar goed, je hebt van die lui die dit soort kansjongeren zielig vinden. Er moet dan subsidie heen etc. Ik krijg altijd het idee dat deze "medestanders" ook niet echt beseffen wie het in dit land moeten verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik nog jong was, hadden wij ook een hangplek waar we elke dag aanwezig waren in de avond uren. Maar we waren zeker niet asociaal. Soms kwan die ouwe vent naar buiten en zei jongens is de vergadering nog niet afgelopen? Haha
En toen gingen we gelijk van door...
Maar er zijn ook hangjongeren die alleen maar katte kwaad uithalen. Dus dat hangt gewoon van af.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn man werkte op een school en elke ochtend was het schoolplein bezaaid met gebroken bierflesjes en soms waren de ruiten gebroken of de zitjes gesloopt. Geen idee of dit hangjongeren waren maar dat het jongeren waren die zich stierlijk verveelden is duidelijk. Ze hingen cameras op dus dat ze jong waren is bewezen. Geen idee wat tegen vandalisme te doen is, hoe los je puberverveling op, ze vinden per definitie wat een volwassene ze aanbiedt niet leuk want niet stoer. En vooral in groepjes worden jongeren ineens baldadig en vervelend. Niet alle jongeren maar als ze vervelend worden dan vooral in groepjes.
En toch gaan de meesten, als ze ouder en wijzer zijn geworden, op in de maatschappij en storen niemand meer. Dan wordt gezegd, goh die is toch nog goed terecht gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan waar je aan hangen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangjongeren zijn mensen die gezien willen worden. Iets wat ze missen en waar ze verdriet over hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt eraan hoe ze zich gedragen,er zouden aso's tussen kunnen zitten maar ook sociale .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik en mijn hond samen net de hangjongeren in mijn straat !! deze meiden en jongens worden regelmatig door politie weggestuurt .krijgen een gele kaart iets wat ik niet bergrijp ?? voor voetballen op een voetbal veld ..krijgen een waarschuwing voor de volgende keer wand dan word het een rode kaart .waar is een voetbal veld voor !! en deze jeugd zijn geen aso's soms bergrijp ik niet waar mensen zig zo druk om maken . lijkt af en toe wel eens of bepaalde mensen nooit jong geweest zijn en altijd maar afgeven op de jeugd .ik weet ook wel dat er ook tuig tussen zit mare !! zat dat er vroeger ook niet bij dan ..volgens mij wel .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou behoor ik zelf ook tot de groep jongeren en zal ik het snel voor ze opnemen. Maar wat ik vind is dat de meeste jongeren helemaal niet asociaal zijn. Ook de jongeren die rondhangen.. zijn ook niet asociaal! Alleen de jongeren die andere mensen lastig vallen op wat voor manier dan ook doen asociaal!

En tjah op deze leeftijd is dat soms best wel verleidelijk om te doen hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan wat je onder asociaal verstaat..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zelf was ook hang jongere maar dat komt omdat er niet veel te doen is bij ons in de buurt en darom ja hang je wel eens bij de speel thuin of winkels