Waarom geraken sommige mensen in coma en anderen niet?

Sommige mensen sterven zonder eerst in coma te raken.Mijn schoonzus ligt op dit moment in coma vandaar dat deze vraag bij mij op kwam.

Toegevoegd na 18 uur:
Ze was al een paar weken ziek,benauwd,ze is longpatiënte en na een paar prednisonkuren die niets hielpen is ze opgenomen in het ziekenhuis.Tijdens een longonderzoek waarbij ze onder narcose werd gebracht raakte ze in coma.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

De klap of iets dergelijks was niet hard genoeg om dodelijk te zijn. Je raakt dan in een coma. Kan iedereen overkomen. Ligt niet echt aan de persoon zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vraag is een beetje onduidelijk. maar mensen die in coma raken hebben meestal een ernstig trauma opgelopen dus in de meeste gevallen een ernstig ongeluk gehad dat heeft geleid tot een hersenletsel. De meeste mensen sterven niet door eerst in coma te raken.
ronron1212
12 jaar geleden
De meeste mensen raken niet in coma.
Coma is een gevolg van iets, dat kan een trauma zijn. Soms overlijden mensen tijdens een coma maar weer ontwaken is ook mogelijkheid.
Sterkte met je schoonzus