Is het verantwoord om op jonge leeftijd lipverkleining te doen?

Ik ben een nederlandse jongen met dikke lippen en ik vind het niet mooi. Ze zien er ongeveer zo uit: http://img.thesun.co.uk/multimedia/archive/00170/SNF2820B1_170995a.jpg maar dan bij een jongen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, op jonge leeftijd is dat altijd onverantwoord, tenzij het om een overduidelijke aangeboren misvorming gaat, en daar kun je mijns inziens niet zo snel van spreken. Bovendien zit je nog middenin het proces van je lichaam accepteren, en vinden pubers ALTIJD wel iets (veel) aan zichzelf dat ze niet mooi vinden en dan maar even ' willen aten verbouwen' . Plastische chirurgie is echter geen 'speelgoed' , en ook niet ' de makkelijke uitweg' voor elk (uiterlijk) probleem.

Wat jij niet mooi vindt, hoeft niet per se een cosmetisch probleem te zijn. Zo stuitte ik onlangs op een Nederlands model met zeer uitgesproken trekken, waaronder stevige lippen, die bij toeval is ontdekt als model en zeer hard op weg is het erg goed te doen als fotomodel/dressman. Terwijl niet direct een klassieke schoonheid is, maar zijn uiterlijk hem heel veel uitstraling en karakter geeft. (Zie bron). Beauty is in the eye of the beholder.

Vergeet ook niet dat geopereerd er ALTIJD geopereerd / nep uit blijft zien, en dat veel mensen dat zeker niet mooier vinden dan niet-volmaakte puur natuur. In elk geval moet je uitgegroeid zijn en het risico van een operatie aankunnen en de implicaties van een heel ander gezicht krijgen een beetje kunnen overzien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dit is inderdaad niet verantwoord en zal er altijd raar uit blijven zien.

Er bestaan maar weinig mensen die tevreden zijn met hoe ze er uit zien. Het is dus nooit goed met ons uiterlijk. Een ander is altijd mooier. (Het gras bij de buren is altijd groener)

Let eens goed op de "rest" van de wereld en praat er eens over. Je hoeft niet eens te vertellen wat jou idee over jezelf is maar stel een vraag als "wat zou jij aan jezelf willen veranderen" of "wat vind jij niet mooi aan jezelf?" We hebben bijna allemaal wel iets wat we zelf lelijk vinden maar anderen zien dit meestal niet eens!!!

En snijden in een gezond lichaam vind ik eigenlijk te gek voor woorden. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen.