Ik heb vaak last van mijn rug.Ik kan niet langer dan een paar minuutjes op een kruk zitten. Weet iemand misschien hoe dat komt of hoe ik er vanaf kom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

dan moet je de kruk verruilen voor een goede stoel met degelijke rugleuning...
op een kruk heb je totaal geen steun, en dat geeft rugklachten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar je hebt niet overal een sotel met rugleuning vandaar dat ik dan op een kruk moet zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan gewoon goed recht gaan zitten..
Het kan zijn dat je een verkeerde houding hebt, en/of dat je rug- en/of buikspieren niet zo sterk zijn.
Als je echt vaak last hebt, is het misschien zinvol naar een gespecialiseerde fysiotherapeut te gaan, die kan je leren wat een goeie houding is en kan je helpen met spierversterkende oefeningen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan zijn. Ik neem wel een kijkje bij de fysiotherapeut.
Waarschijnlijk is je ( zit ) houding niet goed.
Begin met een bezoekje aan de huisarts, die zal je waarschijnlijk doorsturen naar bv een fysiotherapeut
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan het zijn ik probeer zoveel mogelijk recht te zitten met mijn rug als een dubbele S-vorm Maar toch helpt het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals @Hippo al antwoord, je zal waarschijnlijk bepaalde spieren moeten trainen zodat ze sterker worden. Dan houd je het langer vol.
Zou eens een radiografie van de onderste wervels laten maken, kan zij dat deze ergens een klein beetje verschoven of gezakt zijn.