Is het waar dat als je alleen maar wortelen eet oranje wordt? En hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Ja dat klopt helemaal, dat is het zelfde als een maïskip. De kip is geel vanwege de stoffen in de maïs. Wortelen bevatten ook dergelijke stoffen alleen zijn die oranje. Het duurt ongeveer een week of 6 eer je een resultaat kunt zien. Daarbij is het wel belangrijk dat je een volledig wortel eetpatroon creëert. Om dit goed te doen heb ik hieronder voor je een wortel recepten lijst geplakt. Het is een nog nog vrij nieuwe trend dus als je een trendsetter wil zijn en straks hele oranje legioenen als volgers wilt hebben is dit een uitgesproken kans voor je. Oranje is het nieuwe bruin !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wortelen bevatten veel beta-caroteen. Dit is een geel-oranje achtige stof die werkt als provitamine A (retinol). M.a.w. We kunnen deze beta-caroteen in het lichaam omzetten in vitamine A. Chemisch gezien is caroteen een dimeer van vitamine A. In tegenstelling tot vitamine A (retinol) wat vetoplosbaar is, is caroteen wateroplosbaar.

Je moet al erg veel wortelen eten voordat je huid werkelijk een geel-bruine tint gaat vertonen. Uiteraard hangt dit ook samen met het lichaamsgewicht. Indien je een baby van een half jaar elke dag worteltjes geeft, zal hij/zij inderdaad een verkleuring van de huid kunnen krijgen. Op zich is dit niet schadelijk, maar het duidt wel op een éénzijdige voeding en dit is niet gezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Lizzy, je bent je bron vergeten:
http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/3106
:) +1 trouwens
Dat lijkt me een fabeltje.
Mijn konijn is nog steeds niet oranje en hij eet al 9 jaar voornamelijk wortelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Caroteen is een kleurstof, officieel toegelaten op de E-lijst...

Maar voordat je oranje naar een voetbalwedstrijd kunt gaan, moet je wel 100den kilo´s wortelen eten...

Caroteen is een goede kleurstof, vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Garfield is oranje.. Zou die dan ook teveel wortelen gegeten hebben...?