Mag ik het oude verzekeringspasje van 2011 weggooien of moet ik deze (net als alle andere administratie) 5 jaar bewaren?

Ik heb inmiddels een nieuwe zorgverzekering en de pas ontvangen voor 2012.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je mag hem weggooien.
Wanneer je een nieuwe hebt gekregen, staan daar alle benodigde actuele gegevens op.
Een verzekeringspasje is als bewijsje dat je verzekerd bent. Vooral handig als je ergens voor het eerst komt en ze willen je gegevens invoeren. Dat is nu niet meer nodig omdat je het verzekeringspasje van 2012 al hebt.
Het heeft geen meerwaarde om deze netjes 5 jaar te bewaren!