wat zijn de gevolgen als je elke dag elke ontbijt alleen maar aardbeienijs gaat eten???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

het gevolg is dat je belangrijke bouwstoffen die in je ontbijt zit gaat missen...
dus verstandig is het niet!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is het gevolg dat je na een week ofzo schoon genoeg krijgt van aardbeienijs en hunkert naar brood of brinta of gebakken ei ofzo ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt geen sterk begin van de dag,
Je kan sneller slap voelen, (als je in de groei bent) mis je belangrijke bouwstoffen en andere voedingsstoffen.
Verder heb je dus meer kans op obesitas e.d

Toegevoegd na 1 minuut:
"Mensen die niet of nauwelijks ontbijten krijgen in de loop van de voormiddag last van futloosheid en concentratiestoornissen. Ze voelen zich loom en het lijkt wel alsof ze helemaal geen energie hebben om ook maar iets te verrichten. Wel: ze hebben groot gelijk!

Als je het ontbijt overslaat, kan je lichaam gewoon niet goed functioneren! Natuurlijk voelen deze mensen een gebrek aan energie, om de simpele reden dat ze geen energie “bijgetankt” hebben.

Want laten we even volgend voorbeeldje nemen (waarin je jezelf misschien herkent): als je je avondmaal om 18u nuttigt maar je slaat het ontbijt de volgende dag over, betekent dit dat je lichaam gedurende 18u (van 18u ’s avonds tot het middagmaal de volgende dag) verstoken blijft van nieuwe energie. Vind je het dan raar als je in de voormiddag last krijgt van concentratieverlies en een totaal gebrek aan energie?

Maar er is nog een belangrijke reden om iedere dag te ontbijten…"

Aardbeien ijs eten, kan je niet echt verstaan onder "ontbijten"
Aardbeien ijs is meer een snack.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet gezond,en je krijgt er gaatjes van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je sowieso dan heel erg snel dik zult worden. Sommige mensen worden ook misselijk als ze voor hun ontbijt al zoiets 'machtigs' gaan eten. Ik denk ook dat je vitamine-gebrek zult oplopen omdat het natuurlijk niet echt gevarieerd is. En het zal, als je het heel lang doet, op een gegeven moment zwáár je neus uitkomen!