Hoe kan ik van mijn zwart haar afkomen?

Ooit de grootste fout gemaakt om mijn haren zwart te verven en nu wil ik weer terug naar bruin. Mindenbruin/chocoladebruin om precies te zijn. Zelf heb ik van nature rossig/roodbruin haar en jah, nu is het dus pikzwart. Ben al zo'n half jaartje bezig met alleen het bijverven van de uitgroei met een donkerbruine spoeling..., maar dat geeft niet echt effect x: Zelfs het zwart lijkt maar niet minder te worden en ik heb het echt al een heel lang. Ik kom er maar niet van af! Wat kan ik eraan doen, behalve door te bleken... Bleken is echt mijn laatste optie. Iemand een idee? Ervaringen?

Toegevoegd na 8 minuten:
Head n Shoulders antiroos kopen dus en douchen maar ;D Hoe vaak per week doen o:?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
22.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oo kleuren stapelen . Hè wat middel bruin op donker bruin wordt nog donkerder ! Dus alleen je uit groei verven !! Anders wordt het nooit lichter ! Of het moet door x op x door het behandelen met water stof en ammonia komen wat in de drogist haar verf best hoog is . Maar dan is je haar al goed verziekt ! Kan je bt geld uit geven aan een goede kapper . Maar pas op oude zwarte haar verf die gestapeld is gaat HEEL lastig er uit . Ps probeer een prijs afspraak te maken en begin op een ochtend , ben je nog voor donker thuis :) .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb altijd dezelfde kleur spoeling gebruikt, maar als het dan toch gebleekt moet worden dan mag het voor mij part ook lichter xD..
Wat raadt jij mij aan... Flink eruit wassen met Head 'n Shoulders of morgen naar een kapperszaak rennen? Is dat zo duur dan o:?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt zowel een wijze les gewonnen als deze + verdiend ;-)

Het beste antwoord

Afknippen, afscheren... helemaal kort met die handel. Alleen zó krijg je je eigen haarkleur weer terug als het weer aangroeit :), als je persé zou willen.

Maar dat lijkt mij geen goeie optie, toch? Alhoewel je wél kan overwegen om het eens goed kort te knippen, een fris kort kapsel kan, en dan laat je gewoon je haar groeien, tot het lang genoeg om de uitgroei eruit te knippen, tot die tijd zou ik er niks aan doen en krijg je je eigen haarkleur weer terug. Je moet daarna wel weer lang sparen voor lang haar, dat is het enige nadeel.

Wat je ook kan doen, is naar de kapper gaan, vragen voor advies en hoe je nu het beste je eigen haarkleur weer terug kan krijgen. Misschien raden zij hetzelfde aan, of weten ze hoe je jouw haar in jouw eigen haarkleur moeten verven.

Wat je nu doet is eigenlijk je haar voor een gedeelte zwart laten en boven in bruin verven, dat lijkt mij er nogal raar eruit zien. Bovendien is het spoeling, dus dat is er na een paar weken weer uit. Dan blijf je inderdaad aan de gang, je kan het beter verven met verf wat minstens drie maanden in je haar blijft zitten. Maar nogmaals: vraag advies aan de kapper, die weet het vaak beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Zoveel mogelijk wassen met Head & Shoulders Antiroos shampoo, daardoor gaat de kleur snel uit je haar.
En niet meer met die spoeling bezig, gewoon geduld.

Toegevoegd na 15 seconden:
Of laat het bij de kapper doen.
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik heb eens verf uit mijn haar gekregen door met antiroos shampoo te wassen, maar toen zat het er nog niet heel lang in. Het zou te proberen zijn of het ook na lange tijd nog effect heeft?
Pas op met bleken. Laat - mocht je tot die noodsprong overgaan - het dan de kapper doen. Wie weet wat je anders voor kleur op je hoofd overhoudt. Denk maar aan het groene kleurtje dat je in een zwembad kunt oplopen als je er met geverfd haar in duikt.
Het lijkt me wel dat je, als je met verf en blekende middelen aan de gang blijft op je haar, het risico loopt op een bos touw op je hoofd.

Toegevoegd na 8 uur:
Mijn probleem was:
Ik ben blond en heb toen mijn haar laten highlighten bij de kapper. Daar kwam ik vandaan op zaterdag om 17.00 uur. Ik leek wel een spook. Het was véél te licht. Met mijn baan kón ik eenvoudig niet als spook op het werk verschijnen.
Thuis had ik haarverf 'goudblond' staan. Dat er - zonder eerst nauwkeurig te lezen - in gedaan. Mijn haar had toen de kleur van een sinaasappel! Het hele verdere weekend heb ik met antiroos shampoo in bad gezeten. Die zaterdag tot diep in de nacht almaar gewassen, met tussenpozen van één tot anderhalf uur steeds.
Waarschijnlijk komt die haarverf erg diep, tot in de haarzakjes? want na een uurtje kleurde het steeds weer op. Uiteindelijk kreeg ik niet mijn eigen kleur terug, maar strokleurig. Dat is de kleur die ontkleurd haar heeft, het bleekwerk van de kapper dus.
Het is dus niet zo dat je er per definitie op mag rekenen dat je eventjes je eigen originele kleur terughaalt. Wellicht haal je er wel dat ín- en ín-zwarte mee weg.
Succes!

Toegevoegd na 8 uur:
Laat eventjes weten of je succes hebt gehad. Ben benieuwd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het beste bij de kapper je haar laten ontkleuren en daarna gelijk de gewenste kleur laten aanbrengen.
Succes verzekerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je handdoekdroge haar DIK insmeren met head & shoulders en dit in plastic of folie half uurtje in laten trekken. Dan goed uitspoelen. Zo nodig de behandeling bijvoorbeeld iedere dag een keer herhalen. Doe je het iets minder vaak? Dan je gewone wasbeurten sowieso met head & shoulders wassen zo lang je je haar te donker vindt.

Je kan eventueel denken aan een paar highlights in je haar. Het hele zwarte is er dan zó vanaf en niet al je haar heeft het dan zwaar te verduren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben blond en had het door de kapper rood laten verven. Werd dus oranje. Mijn man hartstikke kwaad. Tig keer naar de kapper geweest om het er weer uit te krijgen. Ze zei dat er niks aan te doen was dan het eruit te laten groeien en knipte elke keer een stukje weg.

Mijn antwoord is dus dat er weinig anders aan te doen is dan geduld te hebben en je haar steeds bij te laten werken door de kapper, zonder kleurtje uiteraard. (Ik spreek wel over 10 jaar geleden).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker kapper dan:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je er 10 jaar over gedaan voordat het oranje eruit geknipt was ? ;-)
In feite zijn er mijns inziens maar 2 korte termijn oplossingen die het resultaat geven dat jij wenst.

De eerste is bleken maar je geeft zelf al aan dat jij dat niet wenst.

De tweede is jouw haar tot aan de rand van de uitgroei laten knippen maar ik veronderstel dat je ook die optie niet leuk gaat vinden.

Dan rest er enkel nog het geduld uitoefenen tot de kleur is uitgegroeid.

Alternatieve oplossing:
Misschien helpt het ook om enkele weekjes naar een zonnig land te trekken?
Jouw haar verbleekt dan en jij krijgt een kleurtje, zo vermindert het contrast en valt het allemaal nog beter mee dan je had verwacht ;-)

Gouden tip:
Volgende keer eerst met een kleurshampoo uitproberen. Als het resultaat je dan niet bevalt dan ben je er wel sneller van af.

Succes ermee en Fijn weekend gewenst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met anti roos wassen helpt een heel eind. Maar het zal niet veel zijn.
Je zou er een andere kleur overeen kunnne zetten, dat hoeft geen ontkleuren te zijn.
Verder zou ik aan een kapper advies vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat heet geen ontkleuren. Ontkleuren is ontzettend slecht voor je haar. Je kunt je haar ook een tint lichter maken zonder ontkkleuren. Maar nogmaals, vraag advies aan een deskundige. Die kunnen jou alleen vertellen hoe je het moet oplossen!
Een spoeling gaat vanzelf weer weg met wassen. Verf kan je eruit krijgen met bijv. Color remover van het kruidvat. Die draait het verfprocess om door de kleurmoleculen in je haar te laten krimpen zodat je de verf weer uit je haar kan wassen. Dit moet je waarschijnlijk meerdere keren herhalen. Met hele donkere kleuren is het wel moeilijker. Als het toch niet genoeg geholpen heeft dan kan je het beter laten blonderen bij de kapper en weer bruin laten verven.