Mag je je (gratis) laten testen of je al de mexicaanse griep hebt gehad?

Is dat eenvoudig te testen met een bloedonderzoek om te kijken of je de H1N1 antistoffen in je bloed hebt zitten? Zo ja, kan je dat dan gewoon aan je arts vragen of is dat een erg ingewikkelde/dure/weinig betrouwbare test?

Ik ben namelijk al een paar keer "griepachtig ziek" geweest. Het lijkt mij velen malen logischer om eerst te controleren of dat niet een keer mexicaanse griep was, zodat ik niet de griepprik daarvoor hoef te halen. Anders krijg ik onnodig bijwerkingen e.d.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1... Ik denk van niet. Maar ben heel nieuwsgierig naar de antwoorden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat vraag ik me ook af, ben ziek geweest met alle verschijnselen van de mex. griep, maar weet het niet zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een zoon van mijn collega ,is vanmorgen naar de dokter geweest,hij had ,hoofdpijn,spierpijn,hoesten,en tevens koorts,toen hij bij de dokter was nam de deze de koorts op ,en op dat moment had hij geen koorts.
hij werd naar huis gestuurd met het advies om maar een paar paracetemolletjes te nemen,en in bed of binnen te blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ed: Precies. Die symtomen heb ik dus ook gehad. Maar dan krijg je weer die kritiek dat dit niet met 36 uur over kan zijn... En dat ook nog hoogzomer, terwijl ik als klein druk baasje totaal geen tijd had om ziek te zijn...

Antwoorden (1)

Bel je huisarts op en vraag hem/haar...