Wat is er nog meer te doen tegen een koortslip dan alleen de creme's?

Momenteel zit ik met een pijnlijk opgezwollen lip... auwie... koortslip dus.
Ik weet dat het komt door te weinig weerstand, te weinig slaap gehad en niet gezond genoeg gegeten.
Ik heb het sinds gister, en ben meteen begonnen met aciclovir (ofzo) er op te smeren. Maar het leek vanmorgen alleen maar erger te zijn geworden.
Hebben jullie nog tips & trucs om er heel erg snel af te zijn?
(Ik vind het niet echt een fijn gezicht om mij als receptioniste bij een transportbedrijf zo achter de receptie te zien met die witte klodder op me lip :-p)
Thanks

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb nu in de lunchpauze even vitamine pillen gekocht, C en extra forte ofzoiets van de etos. tevens een tonic om je huid mee te reinigen heb ik er opgedept. Daarna tandpasta er opgesmeerd weer terug gegaan naar mn werk (ziet er niet uit zown lip vol tandpasta) daar heb ik een doekje gepakt met heel heet water (AUW! dat doet best pijn...) dat gedept en tevens tandpasta weer weg gehaald. En nu heb ik zown Compeed patch gevalletje er op gedaan... ziet er in ieder geval beter uit dan zown lip vol witte rotzooi... hahaha

Thanks voor de antwoorden :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.9K

Het beste antwoord

ik heb ze ook heel vaak gehad en deed er voor het slapen gaan tandpasta er op.dat droogde de koorts lip uit en na dat ik het schoongemaakt had smorgens bij het opstaan deed ik er sudocreme op dat heeft weer een heelende werking.

suc 6

Toegevoegd na 1 minuut:
je kan voor andere tips ook kijken bij oma weet raad daar staan nog veel meer tips op maar deze tip heeft bij mij geholpen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het dan ook de volgende ochtend weg? of dat niet..?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zodra je het voelt en je smeert het dan in met tandpasta en vervolgens met sudocreme heb je er na 2 dagen geen last meer van.de dag na het smeren van de tandpasta zit het er niog wel maar is het blaasje al ingedroogt.Door er sudocreme op te doen geneest dan de overgebleven plek en is het de volgende dag weg,zoniet dan herhalen,maar je hebt iniedergeval geen grote zichtbare korstplekken meer.wil er wel bij zeggen dat het bij mij heeft geholpen en dus ook hoop dat het voor jou net zo goed helpt.En als je een kiwi lust geel of groen deze ook dan even 2 x perdag eten hier zuitten zoveel vitamine c in dat is ook goed voor tegen een koorts lip.Dus bij de eerste kriebel insmeren en kiwi eten. suc 6 en toi toi

Andere antwoorden (7)

Deppen met het heetste kraanwater op een keukenpapiertje!
Klinkt gek, maar werkt echt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allereerst: Sterkte! Ik weet hoe beroerd je je daarvan kan voelen.

Aanstippen met etherische teatree-olie schijnt ook heel goed te zijn. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd omdat ik het dan nog niet hebben kan om eraan te zitten, dus ik laat het altijd maar zoveel mogelijk met rust in de hoop dat ze snel weer weg zijn.

Overigens heeft tea-tree wel een onaangename geur, maar in sommige kringen wordt het het medicijnkastje in een flesje genoemd, omdat het voor zo veel dingen goed schijnt te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er ook heel veel last van gehad.
Wat ik altijd deed, was elke ochtend 'nuchter' spuug op mijn kortslip, laten drogen en weer opnieuw.
Net zolang totdat je gaat eten.
Zo gauw ik hem op voelde komen deed ik dit en meestal kwam hij ook niet door.
Je kunt dit nu ook proberen.
Maar sinds ik een lippen balsam gebruik met calendula, heb ik er gek genoeg, helemaal geen last meer van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
■Er is ook een simpele methode die de opkomende koortslip kan terugdringen, nl. een eenvoudig ijsblokje. Wrijf gedurende enkele dagen (een paar keer per dag) met een ijsblokje over de plaats waar de koortslip dreigt op te komen en de koortslip zal zich op dat moment niet verder ontwikkelen.
■Na het eerste gevoel van een opkomende koortslip wat tandpasta op de plaats smeren (niet te dik), even laten zitten, goed schoonmaken en opnieuw een laagje tandpasta erop.
■Bij het opkomen van de koortslip wat bloemsuiker er op smeren (droogt in) of wat honing.
■De opkomende koortslip kan ook met wat betadinezalf ingesmeerd worden.
■Tenslotte kan alcohol bij de opkomende koortslip nog een rol spelen, enkele malen per dag voorzichtig met een watje erop deppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in principe doe je er niets aan ,als ie komt komt ie,er zullen vast verzachtende hulpmiddeltjes voor zijn,maar als ie aan het genezen is krijg je juist een plekje op je lip wat zwaar irritant is.Als het een blaasje is ,is het besmettelijk.
ja zo'n patch ken ik lijkt op een contactlens he?Die had ik ook gebruikt en tijdens het praten ging ie los zat nog iedereen naar mijn lip te kijken pfffff grrrrrrrrrr.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3 x per dag een drupje teatree-olie er op doen... Ik heb daar goede ervaringen mee... alleen niet de tt-olie doorslikken hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak een theelepeltje warm op vuur. En druk gelijk tegen de koortslip aan sec of 10. Alleen je voelt het een beetje.!
Maar werkt goed.
PAS OP !
Een koortslip kan gevaarlijk zijn.!!