Allereerst: probeer erachter te komen waardoor je huid rood wordt en probeer dit in de toekomst te vermijden. Belast je huid niet onnodig veel met make-up, chemische middeltjes en mechanische scrub enzo. Wanneer je dit soort middelen gebruikt, let dan goed op hoe je huid reageert, zodat je leert wat je huid wel of niet kan hebben.

Eucerin heeft speciaal voor de rode huid een nachtcreme, corrigerende fluid (met groene pigmentdeeltjes voor direct resultaat) voor overdag en een verzorgende reinigingsgel. 'Anti-redness' staat er op de verpakkingen. Het wordt verkocht bij apotheken, maar er zijn ook online winkels te vinden die de producten aanbieden.

Alle drie de producten zijn heel zacht voor de huid en bevatten zo min mogelijk allergenen om de huid zo min mogelijk te belasten. Mijn huid reageert erg snel op chemische middeltjes en ik heb lang moeten zoeken naar de producten die mijn huid niet nog roder deed worden, maar deze Eucerin-producten hebben bij mij groots effect.

Of je nu snel bloost, last hebt van rosacea (couperose is hier bijvoorbeeld een later stadium van) of om een andere reden last hebt van rode wangen: deze middeltjes werken!
En ik werk niet voor Eucerin en heb er ook niet op een andere manier profijt van door reclame voor ze te maken. ;-)

Als je geen nieuwe producten wilt kopen, kan je ook al baat hebben bij voorkomen van uitdroging van de huid. Liever op creme-basis iets smeren dan op zalfbasis. Als je (soms) last hebt van comedonen (meeëters) of puistjes, zorg er dan voor dat je alleen anti-comedogene producten gebruikt. Dit zijn producten die de huid niet dichtsmeren en dus de poriën open houden. De meeste gezichtsverzorgingsproducten zijn anti-comedogeen, maar vergis je niet. Vooral goedkopere producten vergeten wel eens anti-comedogene producten te ontwikkelen.

(Bij de link kun je zoeken naar gezichtsproducten, hier zie je de 'anti-redness' tussen staan. Op de site kun je ook zoeken naar welke apotheek bij jou in de buurt de Eucerin-producten verkoopt. Wanneer de apotheek het niet in het assortiment heeft, kun je vragen of ze het bestellen.)

Succes met het uitvinden waar jouw huid het beste op reageert!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kunt (als je het met make up wilt camoufleren) eerst een laagje groene concealer aan brengen en daaroverheen foundation o.i.d. Het is wel goed om je te laten adviseren door een persoon die daar verstand van heeft, een medewerker van een make up winkel bijvoorbeeld. Zodat het niet groen uitslaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad! een +
Neem ook eens een kijkje op youtube, beautygloss groene concealer, in die video staat uitgelegd hoe je het kan gebruiken.
Foundation erop smeren kan helpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In je wang lopen vele haarvaatjes. Externe factoren zoals hormonen of temperatuurwisseling kunnen deze haarvaatjes laten uitzetten waardoor je wangen meer rood worden. Bij een dunne huid valt dit natuurlijk meer op.Je kan je huid bijv. beschermen met creme echter durf ik niet met zekerheid te zeggen of dit effect voldoende zal zijn. Ik vrees dat je er voor de rest weinig aan kan doen echter wordt het door heel veel personen mooi gevonden wanneer iemand rode wangen heeft omdat dit vaak geassocieerd wordt met een goede gezondheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt van de oorzaak af, heb je van nature rode wangen is er niets aan te doen.
Ben je verbrand door de zon, gaat het vanzelf over.
Wordt je rood door blozen, dan kan dat minder worden als je zelfverzekerder wordt en minder snel verlegen.
Veel mensen geven handenvol geld uit voor blosjes op hun wangen uit een potje ;)

Vergeet nog een optie couperose, dit kan je camoufleren met crème.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een oude vriendin van mij had dit ook, en zij gebruikte een soort gezichtspoeder wat inderdaad groen was. Het leek precies op de bruine gezichtspoeder die wij wel gebruiken om onze foundation matter te maken. Misschien kun je eens informeren bij een schoonheidsspecialiste. Ik wens je succes!