Mijn oor lekt! Het is al een maand aan de gang, maar t gaat niet over.. Nu begint het ook te stinken de slijm die eruit lekt.. Wat zou hiervan oorzaak

kunnen zijn en is dit erg?..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.3K

Het beste antwoord

Het kan simpelweg een 'loopoor' zijn, zeker als het ontstaan is na een verkoudheid. Dan kan er een klein gaatje in je trommelvlies zitten waardoor helder vocht lekt - klinkt heel eng maar is het niet.
Zo'n gaatje kan wel een toegang zijn voor bacteriën, waardoor je sneller een infectie kunt oplopen in je oor (dan zou je ook andere klachten moeten hebben als oorpijn en eventueel koortsig zijn), met als nadeel dat er weer meer rommel uit je oor komt, waardoor dat gaatje in het vlies langer openblijft enzovoorts.
Kan lastig en viezig zijn, maar is doorgaans onschuldig (ik had het als kind zo ongeveer het hele jaar door, heb er niets aan overgehouden).
Aangezien je al een maand last hebt en het nu ineens stinkt, zou ik toch de huisarts even in je oor laten kijken, die kan beoordelen of er iets aan moet gebeuren en zo ja wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt controleren of je een gaatje hebt door rook in je mond te laten en druk te zetten. Bij een gaatje komt de rook door je oor naar buiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja.. Ik voel dat er lucht uit komt uit mijn oor.. Dus dan heb ik gewoon een loopoor?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HansBrinker: dat is niet echt een slimme manier natuurlijk, die rook is niet zo goed.
Naamloze: ik zou gewoon je huisarts eens bellen en uitleggen dat je al een tijd last hebt, en vragen of je daar naar moet laten kijken. Ook omdat er nu iets veranderd is, want het stinkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neeeee! Die drab moet eruit, dus laat maar lopen ;-)
burgos
12 jaar geleden
Echt je loopt niet 4 weken met
oorontsteking, dan heb je zelfs koorts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een loopoor met koorts kan gevaarlijk zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon: als iets al zolang aanhoudt en nu verandert er ook nog iets (die geur), dan moet je er simpelweg even naar laten kijken.
En met een gemiddelde oorontsteking loop je echt niet door, dat doet verrekte pijn.

Andere antwoorden (5)

Dat heet een oorontsteking.

Toegevoegd na 2 minuten:
Goed schoon houden en als je er verder geen erge last van hebt kan het vanzelf overgaan. Heb je er wel erge last van en wordt het erger dan moet je naar de huisarts die zal je waarschijnlijk antibiotica voorschrijven.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ok ik las even niet dat je het al een maand hebt... ga naar de huisarts die geeft je waarschijnlijk antibiotica. Dan gaat het snel over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt mij een flinke infectie,ik zou daar zo spoedig mogelijk mee naar de huisarts gaan!!!!
12 jaar geleden
Een oorontsteking en het klinkt heel erg.
Zou dringend naar de huisarts gaan.
Je loopt er al een maand mee rond.
Je moest het na 1 week al laten controleren bij de huisarts.
Voorkomen is beter dan genezen.

Toegevoegd na 15 uur:
Volgens mij is het ook geen oorontsteking maar het klinkt iig niet erg normaal dus zou de huisarts raadplegen voor advies en hulp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welnee zeg, wat een paniekzaaierij...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er iets niet klopt zou je eigenlijk al naar de huisarts moeten gaan voor controle.
Laát staan een maand gewoon laten zitten en dan gaat t ook nog stinken.
Oke misschien is het niks en hebben jullie gelijk.
Maar wat als het wel wat ergs is en jullie hebben het fout blijft het probleem en misschien wordt t nog erger.
Ik zou gewoon naar de huisarts gaan.
Controle kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de huisarts gaan lijkt me wel zinvol, of in elk geval even bellen om te overleggen. Maar termen als 'heel erg' en 'dringend' vind ik erg overdreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke heel erg is misschien dan overdreven gezegd maar het is niet normaal.
En ik zou het wel heel erg vinden als mn oor zou lekken en beginnen te stinken..
volgens mij is dat een oorontsteking. ga naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je oorontsteking zou hebben,dan had je het geen 4 weken uitgehouden,dan had je al tegen de muur gevlogen van de pijn, je heb waarschijnlijk een gehoorgang ontsteking, dat kan heel erg stinken,toch moet je hier wel na laten kijken,want als dat te lang zit, kan het alsnog oorontsteking worden, dus even naar je dokter maandag.