Met welke sit-ups oefeningen val ik af?

Ik ben een jongen van 14 met overgewicht, heb al eerder gehoord dat je door sit-ups kon afvallen. Maar met welke oefeningen val ik af? En welke oefeningen kan ik uitvoeren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Antwoorden (2)

Met alle sit ups val je af. Maar met een beetje variatie is het veel leuker om te doen en hou je langer vol.

Twee varianten

Ga liggen tegenover iemand anders, voetzolen tegen elkaar, dan omhoog komen en 'high fiven'

Pak een zware bal (kilo of 2), ga plat liggen, strek de armen met de bal achter je hoofd en zwaai de bal tegen de muur terwijl je omhoog komt. Je gaat dus eigenlijk achter de bal aan met je armen.

3e variant is een lastige en goed voor de schuine buikspieren; ga op je zij liggen, armen strekken achter je hoofd (je lang maken) en dan omhoog zwaaien en je enkels aanraken. Natuurlijk niet met je andere arm of hand ondersteunen, je schuine buikspieren het werk laten doen.

Deze oefening zowel op je linker als rechterzij uitvoeren.

Succes met afvallen.
12 jaar geleden
Het is veel beter om in plaats van sit-ups te gaan hardlopen, fietsen, touwtjesspringen of een leuke sport te gaan beoefenen zoals basketbal en voetbal. Hiermee verbrandt je veel meer calorieën dan met sit-ups. Men denkt vaak dat je met buikspieroefeningen vet verbrandt bij je buik, maar dit is onzin, je kan namelijk niet plaatselijk vet verbranden. Sit-ups verbranden wel wat calorieën, maar minder dan bovengenoemde activiteiten, je kan ze wel doen als je ze leuk vindt.
Naast actief bezig zijn is voeding zeer belangrijk, minder snoep, chips, chocola en patat. In plaats daarvan brood, pasta, fruit en groente, noten, vis en biefstuk.