Hoe vaak in je leven heb je een 'lucid dream' gehad; een droom waarin je je realiseerde dat je aan het dromen was?

Bijna iedereen heeft wel eens in zijn/haar leven zo'n droom gehad, waarin je je realiseert dat je aan het dromen bent, ín je droom. (je stopt dan niet met slapen)

Het leukste is dan dat je alles, maar dan ook álles in je droom kan doen; vliegen, onderwater ademen, tijdreizen etc.

Als je het nog weet ben ik erg benieuwd naar verhalen van dit soort dromen, maar vooral hoe vaak mensen dit hebben.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ik heb het in het verleden vaak gehad, bijna elke nacht wel. Dit heb ik al zolang ik het weet. Ik dacht dat iedereen dat had en zijn/haar droom zelf kon beïnvloeden. Navraag bij vrienden bleek dat niet iedereen dat heeft. De laatste tijd heb ik het druk en gebeurt het minder. Als ik zo'n droom heb dan bedenk ik me vaak op zo'n moment wat ik wil dat er gebeurt of verander ik de loop van een droom. Als ik iets droom waar ik op dat moment geen zin in heb, dan besluit ik om maar wat anders te dromen. Soms droom ik van mijn moeder en praat met haar. Dit beleef ik zo echt dat ik vaak huilend wakker word (ze is al een aantal jaren geleden overleden). Heel af en toe zijn het ook dromen die niet leuk zijn (mijn kinderen overkomt wat b.v.). Ik wil dan in mijn droom wat veranderen of iets anders gaan dromen maar dat lukt dan niet. Dan word ik maar wakker. Dat is op dat moment een keuze die ik maak in mijn droom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Gebeurd me globaal een keer of vijf in de week...

Dus dan mag je de rest even zelf uitrekenen hoe zich dit over 30 jaar uitpakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meermalen. Wat ik me nog het best herinner was een valdroom. Ik besloot tijdens het vallen in een afgrond dat er een boom moest komen om mijn val te stuiten en zo geschiedde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit, wel eens sleep paralysis gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb regelmatig zulke dromen. Waar ze over gaan houd ik lekker geheim ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Komt zo af en toe welleens voor, laten we zeggen eens per maand, en ben 33 jaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het vreemde is dat ik mij een droom herinner, die moet dateren uit de tijd dat ik nog in een ledikantje sliep, want er zaten spijltjes aan de kant van het bed.
Er kwam een ontzettend grote groene rups met kleine rode rondjes op zijn zijkant heel langzaam op me af gekropen. Die rups KON niet echt zijn, want hij was drie keer zo groot als ikzelf en bovendien zaten er spijltjes tussen hem en mij in. En het was toch maar een droom.
Ik was dan ook niet bang en vond hem wel mooi.
TOT HIJ ME BEET!!!
Ik werd gillend wakker en mijn ouders hadden het druk om mij gerust te stellen.
"Het was maar een droom".
"Dat weet ik wel, maar hij beet echt!"