Waarom word 1 oor rood en mijn andere oor niet? (zie uitleg).

Ik werk elke dag bij een temperatuur van ongeveer 10 graden.
Meestal voel ik dan 's'middags 1 oor warm worden en dan word hij ook echt goed donkerrood en mijn andere is gewoon de normale kleur.
Heeft dit te maken met de temperatuur? (ik kom tussendoor niet in warme ruimtes).
Naast dat het er niet uitziet ben ik er wel benieuwd naar..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (1)

Rode oren krijg je wel eens als je bloost of als je te lang in de zon loopt. Maar ze kunnen ook op een medisch probleem wijzen, zoals een oorontsteking of huidziekten zoals psoriasis. Ook kan hun kleurtje verraden dat je last hebt van het zogenaamde rode-orensyndroom. Dat mag dan wel magisch klinken, het is het helaas niet. Je oren (of één van de twee) worden rood, maar ook warm en voelen soms pijnlijk aan. Het syndroom, dat vooral kinderen en jongvolwassen treft, kan een heel eenvoudige oorzaak hebben, zoals je oor aanraken, je nek draaien of niezen. Het wordt vaak geassocieerd met migraineachtige hoofdpijn aan dezelfde kant van het aangetaste oor.