Is er een middel of remedie tegen klamme handen en voeten?

Mijn man heeft heel vaak last van klamme handen en voeten. Vooral in de wintermaanden is dit een probleem want hierdoor heeft hij het ook veel vaker koud. Wanneer hij thuis is dan wast hij vaak wel een paar keer per dag zijn voeten en trekt schone en droge sokken aan maar hij heeft het daarna zo weer. Het zijn niet echt zweetvoeten in de zin dat ze ook ruiken ofzo.

Ook de klamme handen zijn een probleem want zo ziet hij er ook heel vaak tegenop wanneer hij mensen een hand moet geven.

Wat kun je hier het beste tegen doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Ik zat eerst te denken aan talkpoeder, maar op google vond in een pagina waarin het ook aan het soort eten of drinken kan liggen, stress kan natuurlijk ook een oorzaak zijn.

Vervelend dat hij van te voren al bijna in de stress kan schieten om iemand een hand te geven. Maar het is heel herkenbaar op de bron hieronder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wisselbaden, heet en koud afwisselen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet wat je bedoeld met klamme handen?
Als je bedoeld een beetje zweet handen en zo, dat heb ik ook vooral zomers. niet normaal, ben naar de dokter geweest om wat we hieraan te kunnen doen.
hij zei helemaal niks. want iedereen die gooit zijn zweet ergens vandaan weg. dus jij via je handen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt nerveusiteit wat je er tegen kan doen is dat hij misschien meer ontspanning kan gaan zoeken.......Als hij sauna fijn vindt zou ik hem dat aanraden.