Wat is nou echt belangrijk?

Voor elkaar klaarstaan, bijdragen aan de maatschappij met werk en vrijwilligerswerk, je kinderen voldoende aandacht/ruimte en ontwikkeling geven, jezelf ontwikkelen,.....
Om dol van te worden zoveel is belangrijk, maar wat springt er nou uit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Volgens mij gaat het nog niet zozeer om wat je doet maar meer om hoe je dat doet.
Dat is voor mij ook altijd weer iets wat ik probeer te onhouden in drukke tijden en als ik stress heb. Namelijk alles heel bewust te doen en daarbij ook niet te vergeten te genieten en liefde te geven.
Dus liever op zondagmiddag een uurtje voor je kinderen vrijmaken voor een wandeling in het bos, een schildersesie of een spelletje doen en dat dan vol overgave doen met respect voor de ander en alleen gericht op je kinderen. Dan elke middag verplicht thuiszitten voor je kinderen en op ze vitten en onderstussen met vanalles en nog wat bezig zijn. En dat geldt ook voor de contacten met je vriendinnen, buurtgenoten etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Alleen dingen doen waarmee je jezelf later in de ogen kan kijken. Dus: Ervoor zorgen dat je je nooit hoeft te schamen voor wat je gedaan hebt. Als je dat kan aan het einde van je leven, heb je een prima leven geleidt.

Wat voor jou persoonlijk belangrijk is, is belangrijker dan wat anderen daarvan vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde.
Als je alles wat je doet, doet uit liefde, voor je man, je kinderen, jezelf, je naasten, de mensen om je heen, de maatschappij, de wereld, met een oprecht hart en vanuit de intentie om iets goed te doen zonder bijbedoeling, dan kost dat ook geen moeite. En alles wat je doet, komt uiteindelijk ook weer bij je terug. Ik geloof daar niet zozeer in, maar ik merk het wel in de praktijk. Wie goed doet, goed ontmoet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oei, wat klinkt dat kazig.....zo bedoel ik het niet eens. NU komt er ineens het beeld op van jezelf altijd wegcijferen voor een ander, maar dat bedoel ik niet. Misschien moet liefde voor jezelf een beetje meer voorop staan ? Oprechtheid, wellicht dekt dat beter de lading.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(L)(+1)
Wat echt belangrijk is, kun alleen jij bepalen, en kan ook alleen iedereen maar voor zichzelf bepalen. Voor iedereen kan dit geheel iets anders zijn.

Wanneer je op je sterfbed ligt, bij wijze van spreke, moet je kunnen terug denken aan je leven met de gedachte; "Ja, ik heb gedaan wat ik wil, ik heb de dingen gedaan/bereikt die voor mij belangrijk zijn."

Voor sommige mensen is dit inderdaad vrijwilligerswerk voor bijvoorbeeld een goed doel, maar wanneer dat jou niet ligt en jou interesse ook niet zo zeer wekt, zul je er achteraf ook niet veel voldoending uit kunnen halen.

Bedenk wat je het liefste doet in het leven, wat jij wilt bereiken, wat inderdaad voor JOU belangrijk is en leef daarnaar; steek daar het meeste energie in.
Maak als het ware voor jezelf een prioriteitenlijstje.

Ik denk dat dit eigenlijk ook wel het belangrijkste is voor ieder mens om te doen; doen wat jij zelf het belangrijkst vind en waar jij het gelukkigst van wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je leven zo leven dat je er straks met tevredheid over terug kan kijken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me voldoende als je respect voor een ander op kunt brengen.
Verder kun je gewoon doen wat je zelf wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
allereerst en vooral goed voor jezelf zorgen, dat is de basis.
vanuit die basis kan je dingen voor anderen betekenen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Ten eerste de vraag, wat versta je onder "belangrijk"?
De gemene deler van de dingen die je opnoemt lijkt te zijn "zorgen dat je naasten en jezelf beter worden".

Dat kan inderdaad op allerlei manieren. Je kunt de wereld iets verbeteren door je steentje bij te dragen in sociaal maatschappelijk opzicht, je kunt de kansen van je kinderen maximaliseren en ze een gelukkig leven geven door ze goed op te voeden en goed voor ze te zorgen, en je kunt je eigen kansen maximaliseren en jezelf een goed leven geven door jezelf te ontwikkelen.

De vraag welke van deze dingen het belangrijkst is, doet er niet toe. Voor alle dingen is een tijd. Je kunt die dingen niet tegelijk doen.
Daarnaast kan het een niet bestaan zonder het andere. De bijdrage die je levert aan de maatschappij en aan het leven van je kinderen is nu eenmaal groter als je ook goed voor jezelf zorgt en jezelf ontwikkelt. De opvoeding die je je kinderen geeft is afhankelijk van hoe je in de wereld staat en dus ook de bijdrage die je levert aan de maatschappij. En de bijdrage die je levert aan de maatschappij is indirect ook veel groter als je zorgt dat je kinderen later ook een bijdrage leveren doordat jij ze de goeie normen en waarden hebt meegegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorgen dat je in jezelf gelooft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In deze maatschappij?

Elke persoon als een unieke individu gaan zien.

Voor jezelf?

Jezelf kennen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde voor je medemens. Dan zou de wereld een stuk aangenamer worden als ieder mens dat zou voelen en minder egoistisch zou gaan leven. Deze maatschappij is gebaseerd op egoisme en macht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn mening is wat JIJ belangrijk vindt .En zoveel mogelijk nastreven waar je het beste bij voelt!Je kan niet alles te gelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zelf zijn.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezelf zijn... Ik kan niets belangrijkers bedenken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde.
Liefde is alles.
Doe alles uit liefde.