Als je alleen drinkt als je dorst hebt, en niet zoals zou moeten 1,5 liter water elke dag, wat gaat er dan fout in je lichaam?

Vroeger deden ze dat toch ook niet? Water is voor de vissen, zeiden ze.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Je hoeft geen 1,5liter water te drinken, maar je moet het binnenkrijgen. Als je dan bedenkt dat bijvoorbeeld aardappels voor 77% uit water bestaan, brood voor 40%, en veel fruitsoorten zelfs rond de 90, en je ook nog andere dingen drinkt (melk=88% water, bier 91%) dan kom je al snel aan je anderhalve liter. Elke dag een fles spa blauw naar binnen klokken is dus, tenzij je veel vocht verliest op die dag (door bv. sport, ziekte of warmte), te veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klinkt heel aannemelijk.
De hype van 6 glazen water per dag is dus echt een hype.
Dacht ik al wel... :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach ja +1

Andere antwoorden (5)

Er gaat niets mis.

Veel water drinken helpt bij het afdrijven van afvalstoffen. En in principe heeft je lichaam prima door wanneer je zou moeten drinken. Moet je wel je dorst beantwoorden en niet negeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij niks.
Ik kom nog niet aan twee glazen water per dag, ik heb nooit veel gedronken.
Ik drink 's morgens een grote beker thee, een beker koffie en bij mijn lunch een glas karnemelk (ook niet altijd)
's middags soms dat glas water en 's avonds een á twee koffie en dan een flesje aloë vera drank.
En er is wonder boven wonder nooit iets mis gegaan met met lichaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo doe ik het ook ongeveer.
plus 1 als ik kon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doe ik het voor je +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi, dank je :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mij ook +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar drinken we op +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Proost..hik...
Al je je realiseert uit hoeveel procent water je lichaam bestaat, dan is elk glas wat je leegdrinkt water naar de zee dragen.
Bij lange wandeltochten wordt vaak aangeraden om bijv. anderhalve liter water mee te nemen, maar alleen al van het sjouwen daarvan raak ik uitgedroogd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het wel gezond is. We produceren in ons lichaam door onze moderne voeding, meer afvalstoffen.
Afvalstoffen voer je af door water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik naast dat vele vocht ook nog anderhalve liter water moet drinken dfan kom ik toch al snel aan 4 liter vocht per dag...

Wat er gebeurd als je te weinig vocht drinkt is dat je lichaam in een soort van paniekmodus schiet. En al het te weinige aan stoffen X, Y en Z vast houd in je lichaam. Maar omdat de stoffen A t/m W ook in vocht voor kunnen komen slaat je lichaam in de paniekmodus alles op zonder het af te voeren, zolang je te weinig blijft drinken...

En dit kan er toe leiden dat je in relatief korte tijd een enorm gewicht aan komt...

Don't try this at home...