waarom gaat mijn hart soms zo tekeer ?

Soms als ik stil zit of als ik lig, gaat mijn hart heel snel kloppen. Moet ik mij zorgen maken, of is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk denk je aan iets waar je angstig van wordt, of het kan ook komen door stress, Mits dit niet het geval is, denk ik eerlijk gezegd dat je het beste even langs de huisarts kunt gaan.
Pieter2011
12 jaar geleden
Hier vind je nog wat nuttige info van een "lotgenoot":
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/22436-hartkloppingen-wat-kan-je-er-tegen-doen.html

Antwoorden (4)

Het kunnen hartkloppingen zijn meestal zijn deze onschuldig maar als je het vaak of lang hebt (langer dan 2 minuten) kun je toch beter even naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe is dit normaal. Hartkloppingen kunnen het gevolg zijn van bijvoorbeeld vermoeidheid, stress of opwinding.

Pas wanneer de hartkloppingen lang aanhouden of je last krijgt van klachten als pijn op de borst, benauwdheid, flauwvallen of misselijkheid is het van belang de huisarts te waarschuwen. Ook wanneer je jezelf er erg druk om maakt kun je altijd de huisarts vragen om geruststelling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat had ik ook wel eens. Soms voelde het alsof mijn hart een beetje op hol sloeg, andere keren was het een soort roffeltje wat mijn hart maakte. Bij mij is het een hartritmestoornis. Dat is gebleken toen het een keer erg lang duurde (ruim een uur) en ik met een hartslag van 180 bij de EHBO binnenkwam.

"Kun je 100 jaar mee worden," zei mijn huisarts. Dat was geruststellend :) Als ik er vaker of meer last van krijg, zal ik misschien een pace-maker moeten krijgen.

Gewoon in de gaten houden en niet in paniek raken. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar hebben psychologen ook al naar gezocht en de oorzaak bleek in alle gevallen illegale bezoekers tijdens afwezigheid te zijn... welk zintuig hiervoor verantwoordelijk was geweest was hun niet traceerbaar.
Wel bleek in vrijwel alle gevallen vervanging van het buitendeurslot wel de meest afdoende oplossing te zijn.