Hoe komt het dat mijn zoon zoveel allergien heeft en zijn papa en mama niet? Ik heb het over, honden, katten, huisstofmijt, berk, pinda's etc

Ik dacht dit van ouders op kinderen ging...maar wij hebben beide niets. Ik moet afscheid nemen van onze 4 jarige kater. En het doet me veel pijn. Mijn zoon is belangrijker dus ja de keuze is gemaakt maar het verdriet, het doet me erg veel pijn.
Hij zal er volgens de arts nooit meer overgroeien. Bij katten is mijn zoontje 94 male erger allergisch dan ik.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Nee, dit hoeft niet erfelijk te zijn. Wanneer 1 van de ouders, of beide ouders een allergie heeft dan heeft het kind wel meer kans op ook een allergie. Maar zelfs als geen van de ouders een allergie heeft kan een kind dit ook ontwikkelen. Kijk hier maar eens: http://www.babyallergie.nl/erfelijkheid.htm

Ik snap dat het pijn doet maar je hebt inderdaad de juiste keus gemaakt denk ik zo.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat hoeft niet erfelijk te zijn. Sterker nog: allergiën kunnen ook bij volwassenen 'opeens' ontstaan, op latere leeftijd. Erg rot dat je je kat weg moest doen, ik hoop dat je een liefdevol adres voor hem hebt gevonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou als ik jou was eens contact opnemen met een natuurarts die jouw zoontje hollistisch bekijkt.
Er zijn heel goede resultaten bekend bij allergie, onze kleizoon was ook heel erg allergisch en had regelmatig aanvallen van benauwdheid, zo erg dat hij een aantal malen het ziekenhuis in moest voor een behandeling.
Sinds hij bij een natuurarts komt is hij al voor 80 % genezen, de katten zijn gebleven, als hij zo door gaat hoeft hij zijn medicijnen voor asthma niet meer in te nemen.
Het afgelopen jaar heeft hij voor het eerst geen aanvallen meer gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij Allergie en Asthma ligt de oorzaak in Angst... De oorzaak is heel vaak onverwerkt trauma uit vorige leven...

En vorige levens is voor een ieder anders, dus derhalve hoeft het niet overgeërfd te zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke dus mijn zoon heeft iets ergs meegemaakt in zijn vorig leven. Dat begrijp ik uit je antwoord. Klopt dat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 Kletskoek. Je leeft maar eenmaal. Dis ingrid, laat je niet verleiden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bitch7 zegt dat het onzin is...
Ben je nu wel allergisch of niet???

Eerst zeg je "Ik dacht dit van ouders op kinderen ging...maar wij hebben beide niets." en daarna "Bij katten is mijn zoontje 94 male erger allergisch dan ik."

Maar goed. Allicht zijn (één van) jullie drager? Al is de allergie zelf is niet erfelijk, maar wel de gevoeligheid er voor. Vaak blijkt het dat (in)directe familieleden het hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neee ik ben niet allergisch. Mijn zoon 94 maal erger dan ik...dus ik sta dan op 0
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
0 maal 94 blijft 0...
Maar ik snap je filosofie er achter.