Schoenen luchten hoe doe je dat in de winter aangezien t vochtig/nat is buiten iemand tips om toch frisse schoenen te krijgen,zonder stank. in huis?

normaal in de zomer kan je ze buiten zetten maar in de winter met koud/vochtig en nat weer krijg je dan van die sop pi ge schoenen , aangezien ik last heb van zweetvoeten wissel ik ze elke dag maar dan moeten ze wel kunnen luchten op de een of andere manier zonder dat ze nat worden of condens erop kom of erin komt want dat werkt weer extra zweetvoeten in de hand graag iemand die tips heeft, ik neem aan en hoop op huisvrouwtjes die hier ervaring mee hebben bij en met hun man en kroost

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (8)

Je kunt schoenen ook gewoon binnen luchten. Het gaat erom dat het transpiratievocht verdampt, en dat gaat 's winters juist prima binnen!
bamibal
12 jaar geleden
mijn man heeft ook verschrikkelijke zweetkakkies en om de dag trek die ook andere schoenen aan en zet de andere onder het afdak te luchten en soms ook in de het houten schuurtje bij het raam wat een beetje open staat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eerst het vocht eruit halen, ik doe dat altijd met een oude sok gevuld met kattebakgrit.

Je hebt vast wel een plek waar het tocht bijv. bij de deur. daar zet ik mń schoenen altijd ondersteboven neer of hang ze op aan de kapstok.
Werkt tot nu toe prima, wie weet kan je er wat mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geurbuiltjes van robijn er inleggen... Dan ruiken ze heerlijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zag op "Oprah"(niet lachen) dat voetenbaden in warme thee, de voeten looit. Geloofde het niet, gedaan, en het werkte echt. Misschien een mogelijkheid voor jou? En nee het maakt niet uit welke smaak thee je gebruikt. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HuisvrouwTJES?????)Gadver.. Wat een gezegde... dan kun je beter zweetvoeten hebben..

Maar goed... nu over jouw zweetschoenen:
Is er ergens een kamer die je niet gebruikt of mss je eigen hobbykamer die je daarvoor gebruiken en waarvan de raam open kan?
Kun je ze daar laten uitdampen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens met een doekje water met azijn.
Na dat ze droog zijn spaarzaam babypoeder strooien in de schoenen maar niet te veel dus echt heel weinig.

Toegevoegd na 4 minuten:
Andere optie zuiveringszout wat je in de keuken voor te koken gebruikt erin strooien.
Hele nacht laten staan en vervolgens de volgende dag eruit zuigen met de stofzuiger .
Werkt ook prima.
12 jaar geleden
is het niet beter om de oorzaak aan te pakken !
Wrijf voor het slapen gaan je voeten in met zinkzalf verkrijgbaar bij de drogist .
Trek dan een paar oude sokken aan met het slapen .
En doe dit enkele dagen .