Ben mijn stem bijna kwijt...Wie weet een goed middeltje om de keel te smeren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
24K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sharona,wat zal het nu stil zijn! Gelukkig heb je niets aan je vingers en kun je nog typen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahaha ja er zijn mensen gelukkig mee nu....;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ik kan nog wel praten hoor...het kost alleen veel energie..

Het beste antwoord

Gorgelen met lauwwarm zout water.

's Nachts een opgerolde grote zakdoek, gevuld met gesnipperde ajuin, rond de nek spelden met een veiligheidsspeld. Probeer de zakdoek zo te vouwen dat de zijde die tegen de keel komt zo dun mogelijk is.
- Quadro

Bij keelpijn gorgelen met kamillethee.
- Jikke

Als je keelpijn hebt kamillethee drinken met honing, het helpt en is nog lekker ook!
- Janny

Bij beginnende keelpijn kregen wij vroeger een natte koude theedoek met daarom een dikke wollen sjaal om de nek, het slaapt niet lekker, maar je keelpijn was de volgende dag over.
- P. Lutje

Doe bij beginnende keelpijn, 's avonds voor het slapen gaan een koude natte opgerolde theedoek om je hals, daarover een opgerolde plastic zak (broeieffect)en als laatste een wollen shawl. 's morgens is je keelpijn over.
- C. Kuyte

Keelpijn? Zet een thee van verse gember, je kan er nog een beetje honing in doen, werkt goed!
- Margriet

Pijn onze keel! Neem een eetlepel HONING, weinig zout en citroen. Doe die allen samen. halve citroen kan ook. Je kan deze koud, of iets warm oppeuselen met een lepeltje.
- Bart van den Bos

Voor de keelpijn is het heel handig om te gorgelen met zout water. Vul een glas met water en doe daar 2 schepjes zout bij. Roer dat en ga er dan mee gorgelen. Dat is heel goed voor de keel.

Als u last van uw keel hebt moet u een blad van een witte kool een beetje keuzen in een doek of sjaal doen en die om de keel doen helpt echt.
- Grietje Fonk

Bij beginnende keelpijn in een theedoek uien leggen en deze om de hals binden, door de ui krijg je ook lucht als je verkouden bent.
- Jenny

Deze ennog veeel meer op -zie bron
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bij mij helpt brandnetelthee altijd. Vrij regulier te krijgen in de supermarkt. En zeer zeker bij AH...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het meer gaat om je stem kwijt, dan om keelpijn, dan wil het eten van een appel wel helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je honing in huis?dat is ook verzachtend.beterschap!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit nu inderdaad aan de thee met honing..+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik hoop dat het helpt .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thnxx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch wel in een"THEEBEKER" hoop ik?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-0
Buiten het feit dat je iets kunt nemen voor de kwijte stem, zwijg...

Zwijg gewoon in je eigen stilte...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thee met gember! Of gewoon een bolletje stemgember langzaam opeten, goed kauwen. Ik hoop dat je het lust, want het werkt echt. Gouden tip van m'n zangpedagoog.