Moet ik mij zorgen gaan maken als ik mij al anderhalve week behoorlijk grieperig voel?

Ik weet dit echt niet want ik heb zolang ik mij kan herinneren ooit hoogstens een paar dagen gehad dat ik mij niet lekker voelde, maar ik ben nog nooit echt zo ziek geweest dat ik ook maar 1 dag in bed door moest brengen.

Nu voel ik mij al meer dan een week hondsberoerd. Ik ben heel erg verkouden, moet hoesten, heb (daarvan?) keel- en oorpijn. En steeds als ik denk dat ik weer een beetje aan het opknappen ben dan vliegt het mij ineens in volle hevigheid weer aan. Ik heb geen koorts, al ben ik wel afwisselend extreem warm/zweterig of koud, en het voelt alsof er met een grote injectienaald alle energie uit mij is getrokken.

Ik moet bekennen dat ik mij nu toch wel een beetje zorgen ga maken om die mexicaan. Eigenlijk voel ik mij te slecht om op te zijn en (nog steeds) te goed om in bed te liggen. Wat moet je hier nu mee?

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, ik zie net dat iemand anders ook al een zelfde soort vraag heeft gesteld vandaag maar die stond niet bij de al gestelde vragen...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Als je er erg ongerust om bent, kun je beter even naar de huisarts gaan.
Wel moet ik zeggen dat ik ook al vier weken loop te hoesten en keelpijn enzo..
Ook geen koorts gehad, maar voel me nu met de dag weer een stuk beter...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Wat een opgeblazen gedoe over die mexicaanse griep ieder jaar krijgen miljoenen mensen de gewone griep en daarvan overlijden er ook veel ik zie dus niet in waarom je je nu meer zorgen moet maken dan andere jaren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik (lees) nooit echt ziek ben of geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee maar iedereen wordt ooit voor de 1e keer ziek
Alles wat je overleeft maakt je sterker...

En over een week geniet je van het leven als nooit tevoren...

Maar je zorgen maken hoeft niet... Je kunt er toch niets aan doen... Werk je lichaam niet tegen in zijn gevecht tegen de ziekte... Werk mee...

en geniet van je ziekzijn... Ja ik weet het, en toch kan het...

Doe het maar, een keuze heb je niet...

DE Mexicaanse griep is van astrale origine naar de aarde gebracht en is er om de levensvreugde weer terug te brengen onder de mensen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoor echt van heel veel mensen dat ze lopen te hoesten en keelpijn hebben.
zelf heb ik dit ook.

Als ik jou was zou ik de dokter bellen of die langs wil komen.
Je kan beter het zekere voor het onzekere nemen toch!?

Veel beterschap in ieder geval!

p.s je hoeft je geen zorgen te maken hoor, de mexicaanse griep is net zoiets als de gewone griep maar dan iets erger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ervaring is dat veel mensen denken dat ze griep hebben als ze alleen maar een flinke kou te pakken hebben. Een kou kan met een paar dagen weer over zijn. Als je echt een griepvirus te pakken heb, of dit nou een mexicaan of een andere griep is, dan ben je zo een week tot 10 dagen ondererweg voor je jezelf weer een beetje mens gaat voelen. Hierna kun je nog weken een slap gevoel houden. Je lijf heeft zo moeten vechten tegen het griepvirus, dat het wel een poosje nodig heeft om weer volledig te herstellen.
Zeker als je een aantal dagen zeer hoge koorts hebt of als je je echt zorgen maakt, dan zou ik de dokter even bellen. Al is het alleen al om je gerust te stellen want daar is de dokter voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij gaat het niet over, omdat je het niet goed uitziekt. Kruip een paar dagen in bed en slaap lekker veel, neem veel vitamientjes en je zult zien... met een paar dagen is het helemaal over. En als je ongerust blijft, bel je huisarts even op voor advies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De jaarlijkse griep heerst weer. Ze hebben beiden dezelfde verschijnselen maar de mexicaanse griep heeft als extra heel veel last van de luchtwegen.
Maar van een gewone griep kan je behoorlijk beroerd zijn en je slap voelen. Koud en warm, en het gevoel geven dat je weer een beetje opknapt en je toch weer ziek gaan voelen. Zorg in ieder geval voor de nodige vitaminen. En de tijd nemen om uit te zieken.
En als je het niet zeker weet bel gewoon de dokter, deze is in dit geval de deskundige.

In ieder geval beterschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb al vier weken griep en de doktor noemt het zware griep, dus nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geen koorts hebt heb je geen griep volgens mij, maar dat weil niet zeggen dat je niet langere tijd niet lekker in je vel kan zitten, een verkoudheid kan ook best lang duren. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij Mexicaanse griep hoort ook overgeven en hoge koorst (voor zover mij verteld is).